Triglav moduláris szintivel készült újabb, megbabonázó és (majdnem)dallamos felvételei egyéni hangot jelentenek a kísérleti zenén belül. Ez a minikritika először a Recorder magazin 106. számában jelent meg.
Triglav, vagyis Bertók Márton több drone-lemezt is kiadott, majd egy fura kitérő (egy japán énekszintetizátorral való „együttműködés”) után a tavaly novemberi lemezével, majd idei, „epilógusként” kiadott EP-jével alakított ki igazán egyéni hangot.
A The Overwhelming Indifference Of Nature moduláris Buchla szintetizátoron készült számai elnyújtott (majdnem) dallamokra épülő, minimalista darabok, amik sokszor hosszan kitartott hangokat kiadni képes népi hangszereket (tekerőlant, duda), vagy épp kamarazenekart idéznek meg, miközben arra is felhívják a figyelmet, hogy ez nem az, ez szintetikus. A hangulat melankolikus; olykor egy nem létező nép gyászszertartását is a zene mögé képzelhetjük.
A Red Psalm a kifejlődőben vagy elhalóban lévő dallamokat hol finomabb, hol érdesebb elektronikus zajokkal ellenpontozza, illetve rádióból származó, elidegenített emberi hangokkal.
Mindkét kiadványra jellemző egyfajta „majdnem az, de közben nyilvánvalóan nem az” köztesség; attól igazán bravúrosak, hogy ez nem csökkenti a zene megbabonázó érzelmi erejét, hanem új dimenziót ad hozzá.
Előadó: Triglav
Cím: The Overwhelming Indifference Of Nature / Red Psalm
Kiadó: szerzői kiadás / EXILES
Megjelenés: 2022-2023
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: The Fall
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.