Kez YM idei első lemeze teljesen olyan, mintha fél évszázaddal ezelőtt készült volna. Ez a minikritika először a Recorder magazin 103. számában jelent meg.
A japán származású, de berlini székhelyű Kazuki Yamaguchi, azaz Kez YM évekkel ezelőtt a műfaj funk és soul alapjaihoz visszanyúló housezenéivel vált ismertté és sokáig tartotta is magát ehhez a stílushoz, a 2021 óta kiadott anyagain azonban egy hirtelen kannyarral a háta mögött hagyta a house-t az instumentális afrobeat és a jazz-funk kedvéért.
Az első pár ilyesmi anyagot még más nevek alatt hozta ki (Opt One, Private Pacific), ez a lemez azonban már a saját neve alatt jelent meg, szóval úgy néz ki hivatalosan is ez lett a fő irányvonal számára, ráadásul az Automatism egy lépéssel még tovább is megy mint az elődei.
A fő csapás marad itt is a klasszikus afrobeat és a jazz-funk, de előkerül egy sor más műfaj is a korszakból: afrojazz, dub, lounge, fúziós és free jazz és annyira hiteles az időutazás, annyira egy az egyben hozza a hatvanas, kora hetvenes évek hangzásvilágát, hogy ha látatlanban hallgattam volna meg 100% magabiztonsággal tippeltem volna be, hogy ez egy korabeli, elfeledett klasszikus, nem pedig egy vadiúj, 2023-as anyag.
Előadó: Kez YM
Cím: Automatism
Kiadó: szerzői kiadás
Megjelenés: 2023. február 25.
Műfaj: afro-funk-beat-jazz-dub
Kulcsdal: High Pressure
8/10
Frank Olivér