A The Knife fele, Karin Dreijer új albumán sem hagyja oda az egyszerű mondatokba csomagolt absztrakciót és az experimentális hangzást. Ez a kritika először a Recorder magazin 103. számában jelent meg.
A külső Naprendszer bolygóinak elnyújtott ellipszispályája ötlik fel először: a The Knife-ból és a Vikingek című kiváló csöcsös-kardozós sorozat főcímdalából ismert Karin Dreijer nagyjából egy Jupiter-ciklusonként jelentkezik új albummal. A második gondolat, hogy ez már megint egy teljesen másik világ. Akármennyire is rávetül a Radical Romantics dalaira a The Knife bizarr, experimentális és politikailag elkötelezett árnyéka, illetve Dreijer utánozhatatlan stílusa, a lüktető-hullámzó beatek tetején utazó, magas torokhang, mégis, megint egy hosszú-hosszú időszak összegzését kapjuk meg.
A 2009-es Fever Ray-hez képest kevesebb a sötét elveszettség, a 2017-es Plunge radikalizált indulata csillapodott: az elidegenítés jegyében Dreijer a szerelem és a szeretet nyomában maradó nehéz érzéseket vizsgálja m-m-módszeresen. Ebben a munkában testvére és a The Knife másik fele, Olof Dreijer, az indusztriál doyenjei, Trent Reznor és Atticus Ross, valamint az Aasthma producerduója segítik. És mint minden Fever Ray-album után, most is csak az éhség marad: többre, ugyanebből, ami mindig más.
Előadó: Fever Ray
Cím: Radical Romantics
Kiadó: Rabid, 2023)
Műfaj: experimental pop
Kulcsdal: Even It Out
9/10
Selmeczi Nóra