A Jazz+Az egyik énekesnőjeként megismert, régóta saját kvartettjével zenélő Váczi Eszter most Geszti Péter zeneszerzőjével és zenésztársával, Kámán Tamás Kátéval adott ki új dalt a Tom-Tom Records gondozásában.
A dal zeneszerzője és szövegírója Kámán Tamás Káté, akivel Esztert sokéves ismeretség köti össze, hiszen Káté Geszti Péter zeneszerzője, és állandó zenésztársaként gyakran állt egy színpadon Eszterrel. „Ő talán nem tudja, de egészen régen, talán 10 évvel ezelőtt írtam 4-5 számot is neki, de akkor még nem ismertük egymást és persze nem is tudtam elképzelni, hogy konkrét produkció forrjon ki az ötleteimből, így nem léptem az ügyben.” Most viszont egy szerzeménye kapcsán igen: „Átküldtem Eszternek a dalt azzal a szöveggel, hogy „ezt nem neked írtam véletlenül?” és jött a válasz, hogy „de!”.
Bár Káté producerként és hangszeres zenészként sokféle hangszeres felvételt meg tudna oldani egymaga, ehhez a dalhoz zenésztársakat hívott. „Kardos Dani felkérése nem volt kérdéses, vele a Pankastic! zenekar megalkotásakor kerültünk munkakapcsolatba és romantikus zeneisége már akkor nagyon közel állt hozzám. Itt is pont ezt kerestem. Aztán én magam is feljátszottam egy gitársávot és a dal szólóját, amit nem bántam meg: szeretem, hogy elsőre olyan dallamvilág született, ami nem kifejezetten gitáros kliséket, inkább zeneszerzői kvalitást mutat, hisz abban előrébb járok, mint gitározásban.
A nagybőgőszólam esetében Barcza Horváth Józsefre esett a választásom, akivel ez volt az első közös munkánk. Tökéletes választásnak bizonyult, emlékszem, a felvételeket online kísértem csak nyomon: a Pannónia stúdióban vettek fel Józsiék, én pedig otthoni stúdiómban realtime követtem az eseményeket. Fantasztikus élmény volt, és hibátlan zenélés. Födő Sanyit kértem meg, hogy perkusszív hangszerekkel támogassa meg a dalt, mivel dobot nem akartam, viszont hiányzott a húzás, és Sanyitól igazából azt vártam, hogy meglepjen, mert nem volt kiforrott ötletem, bevallom. Meglepett: 8 különböző hangszeren játszotta fel a dal alapját, és extraként kaptam egy szájharmonika-sávot is tőle. El voltam ájulva, és nagyon boldog voltam, hogy megmozdult a dal.”
Káté és a klip rendezője, Höltzl Gergő (ArteriaDesign) a pőre és naturális dalhoz egy nyugodt és festői képi világot képzeltek el. A klip stylistja az énekesnőként is ismert Horányi Juli volt. „A ruha tökéletes harmóniában volt a kitalált fényekkel és a forgatási setuppal, ráadásul nagy magabiztosságot adott Eszternek, és ez szerintem nagyon érződik a végeredményen, így hálás vagyok Julinak” – mondta Káté.
„Legjobb barátom felesége, Paula a Costa Rica-i színésznő, akiről tudtam, hogy színházi szerepek és filmes munkák mellett performanszokat is szokott vállalni. Nekünk pedig pont ilyesmire volt szükségünk Eszter szerepét ellensúlyozandó a klipben. Gondolkodtunk táncosokban is, de az talán túl egyértelmű lett volna, így a párkapcsolati makrók mellett döntöttünk. Ehhez persze egy férfi szereplő is kellett, így Paulát (a színésznőt) megkértem, hogy segítsen találni magának egy partnert a forgatásra. Ő lett Andrés, a szintén Costa Rica-i színész, táncos srác, aki civil munkája miatt tartózkodik Pesten.”
A klipben elhangzó párbeszédet a pillanat szülte, tökéletes harmóniát teremtve a dal és a spanyol nyelv hangulata által. „Ezt az ötletet mindenképp fűszernek szántuk csak, így nemhogy nem fordítottuk le a klipben, vagy feliratoztuk, de kifejezetten megtiltottam nekik, hogy elmondják, miről beszélnek, féltem, hogy az túl primőrré teszi a varázslatot. Így fogalmam sincs, hogy engem szidnak-e a klipben, de remélem, nem.”
Váczi Eszter a Facebookon. Honlap.
fotó: Höltzl Gergő
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.