Kamaszként boom bappel kezdte, aztán trapre váltott, de a szintipopban érzi igazán otthon magát. Zenéjére Hundred Sins és Beton.Hofi is felfigyelt, új, stílust váltó EP-jén Lil Frakk, Solére és Hundred Sins is beköszön. A Steksz néven alkotó Pap Kristóf Hajnali órák című lemeze itt, a Recorderen debütál.
Mikor indult: Valamikor 2014-ben, barátommal leszedtünk valami nagyon basic vacak record programot és boom bap alapokra űztük az ipart.
Hol indult: Mogyoródon egy kis falukában, ami technikailag nem Mogyoród, de mégis.
Tagok, hangszerek: Legtöbbször egyedül dolgozok, de sokszor előfordul, hogy a Grosskidz csapatból vagy azon kívüli prodokat behívok magam mellé, hogy írjunk valami nagyon tutit. Nem sok hangszeren tudok játszani, még kevesebben profin vagy kicsit kellemesebben, de ezek talán a dob és a zongora.
Stílus: Pop-rap, szintipop, R&B.
Hatások: Travis Scott, Kendrick Lamar, Logic, Kanye West, Akkezdet Phiai, Punnany Massif (konkrétan a Shen Kick album) The Weeknd, Queen, Drake, Baby Keem, és a teljes OTL brigád ’19-ből.
Kiadó: Grosskidz.
Történet: A zenéhez amúgy is közel álltam, mivel ötéves korom óta doboltam egy kis zenekarban. Olyan 12 évesen elkezdtem teljes erőbedobással a zenekészítést, mivel akkor még hozzám a legközelebb a boom bap állt, így ebben a stílben csináltunk barátommal egy egész albumot, ami szerencsére nem elérhető sehol. A lelkesedés azóta is töretlen a zenei önkifejezés felé.
Megjelenések: Téboly (LP, 2021), Hajnali órák (EP, 2022).
Küldetés: Szeretném, hogy a gondolataimat úgy tudjam kiadni, hogy az egyszerre okozzon nekem megnyugvást és eufóriát. Ha ezt másoknál is elérem, az végképp csúcs.
Jövőkép: Sokat nem szeretnék még elárulni róla, mivel minden folyamatos mozgásban és átalakulásban van, de tervezek egy nagy albumot és egy közös kislemezt is egy drága barátommal.
Mellékprojekt: Munka után legtöbbször recorddal és mix masterrel foglalkozok. Jelenleg főképp a Gross-tagoknak dolgozom, de ez is teljesen kitölti az időm.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Hogy egymásra találtunk a Gross-szal és együtt menetelünk előre. (Plusz Beton.Hofinak a Spoti kedvelt dalaiba bekerültem a Kiló százzal).
A Hajnali órák EP-ről: A projekt előtt főleg a trapben próbálgattam magam, de valahogy mindig hiányérzetem volt. Nem tudtam az elképzeléseim alapján kiteljesedni ebben a stílusban. Egy próbát azért tettem erre, ebből lett a Téboly album. A legújabb munkáimra már valami teljesen mást szerettem volna, ami számomra önkifejezőbb. Ami gyerekkorom óta a legközelebb áll hozzám, az a szintik hangzásvilága, a szintipop, bármilyen olyan stílus, amibe belekerülnek ezek az érces hangok. Ezen felül még a hiphop és a funk, ami nagyon közel áll hozzám. Ezekből inspirálódok a legtöbbször zeneileg. Elsőnek az Írj már rám című szám készült el, ott még inkább csak kóstolgattam a trapen kívüli világot. Az egész zene amolyan poénnak készült, hogy tudok-e ilyet. Felmentem a Twitterre, és úgy voltam, hogy az első tweet, amit kiír nekem, abból fogok zenét írni. Történetesen ez az „írj már rám” volt. A további zenékben már sokkal inkább igyekeztem törekedni az 80s stílusra, amit vegyítek a mai hangzásvilággal. Ezeknél már inkább a belső világom és gondolataim voltak fókuszban, amik szokás szerint a lányok és a belső megfelelési kényszerem. Ezen a kislemezen nemcsak szövegileg, de zeneileg is szerettem volna kiteljesedni, az Utolsó kör című számon kívül az összes zenét én készítettem a dallam megírásától a hangszerelésen át a masteringig.
Steksz a Facebookon és az Instagramon.
fotók: Ornella Mari
A Magyarradar és a Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.