Takeshi az egyik legjobb magyar beatmaker, a klasszikus fajtából. Sajnos jó ideig nem volt igazán aktív, de nemrég szerencsére kiadott egy "recsegős-ropogós, álmatag" lemezt. Ez a kritika először a Recorder magazin 95. számában jelent meg.
Az elmúlt években csak egy újrakiadást és egy válogatást kaptunk Takeshitől. A Na’Conxypan is már „egy ideje készen várt a fiókban” – írja a kísérőszövegben, ahol ez az önjellemzés: „Recsegős-ropogós, álmatag lemez. Akárcsak Na’Conxypan.” Tényleg recseg, ropog, zörög, de inkább álomszerű vagy pszichedelikus, illetve meseszerű, ahogy el- és megemeli, szétteríti, önmaguk köré tekeri a (hol megszokott jazzes, hol meglepő) hangmintáit.
Az ember elkezd csak úgy megszokásból bólogatni rá, aztán egyszer csak ott találja magát, ahol nem gondolta volna – jóval ravaszabb ez a zene, mint amilyennek elsőre tűnik. Egyetlen dolog rontja csak az újrahallgatási potenciált: túl sok a bevágott szövegrészlet, amik egy idő után kifejezetten fárasztóak.
Előadó: Takeshi
Cím: Na’Conxypan
Kiadó: szerzői kiadás
Megjelenés: 2022. május 2
Műfaj: instrumentális hiphop
Kulcsdal: Műlény
7.5/10
Rónai András
Headerfotó: Sztyepp (Tilos Rádió)
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.