Hétfőn, Cannes-ban debütált a David Bowie személyes archívumából merítő, a család jóváhagyásával készült Moonage Daydream című IMAX-dokumentumfilm, amit az a Brett Morgen rendezett, aki már Kurt Cobain életéről is készített hasonlóan asszociatív, festői-animációs, a fellelhető összes fotót, videót, interjút, fellépést és festményt felhasználó, szuper filmet (Montage of Heck). És már nézhető az első előzetes is.
Brett Morgen még 2007-ben találkozott először David Bowie-val, amikor az volt a terv, hogy egy hibrid, fikciós dokumentumfilmet készítenek. Ez két hét forgatást igényelt volna Bowie-tól, aki ezt nem vállalta, mert ekkoriban visszavonultságban élt, így az ötlet elhalt. Morgen, aki nagy sikert aratott a Cobain-doksijával (kritikánk), Bowie halála után, 2016-ban kereste meg újra a családot, hogy felvesse egy ahhoz hasonló film ötletét. Erre az örökösök rá is haraptak, mert Bowie az elmúlt évtizedekben gondosan építgette az archívumát, megőrzött minden felvételt, fotót, interjút, demót stb., de sosem akart hagyományos dokumentumfilmet forgatni az életéről, amiben leül a kamera elé és elmeséli az életét. Morgen teljesen szabad kezet és egyetlen instrukciót kapott: csináld meg a saját filmedet!
A rendező pedig nem is fogta vissza magát, az első kritikák szerint (amik között van szuperlelkes, de fanyalgó is) a háromórás film úgy mutatja be Bowie életét, személyiségét, ahogy még nem láthattuk, filmrészletek, pszichedelikus animációs tripek, rengeteg interjú, limuzinos kokózás és filozófiai fejtegetés révén, ráadásul a dalok is topminőségben szólnak, ugyanis Tony Visconti, Bowie legendás producere és a Bohém rapszódia Oscar-díjas hangmérnöke, Paul Massey újrakeverte azokat. A filmet ősszel IMAX-termekben fogják vetíteni, és annyit lehet még tudni, hogy Amerikában az HBO Maxon lesz elérhető, reméljük, nálunk is.
A Moonage Daydream öt évig készült, ennek egyik oka, hogy Morgen egyedül vágta az egész anyagot, két évig tartott, amíg megnézett és elolvasott mindent, ami hozzáférhető Bowie-ról, és egy évig írta a filmet. A másik oka, hogy a munkafolyamat elején szívrohamot kapott, újra kellett éleszteni, majd egy hétig kómában volt, és az eset az egészségi állapotára is kihatott: elromlott a memóriája, este nem emlékezett rá, mit nézett reggel. A felépülésben elmondása szerint Bowie szellemisége segítette:
„Megmutatta, hogyan kell túlélni, és hogyan lehet a lehető legteljesebb életet élni. Rájöttem, hogy a filmmel ezt az üzenetet tudom továbbadni a gyerekeimnek; ez egy életigenlő film. Nem tudtam volna elkészíteni anélkül, amin keresztülmentem, mert arról szól, hogyan tanulsz meg értékelni minden egyes napot és pillanatot” – mesélte a rendező a Deadline-nak. „David mondja a filmben, hogy „Abban a pillanatban, amikor rájössz, hogy már többet éltél, mint amennyit fogsz, tudod igazán elkezdeni élni az életed és elfogadni a dolgokat. David olyan kiegyensúlyozott volt, hogy úgy éreztem, segít nekem a felépülésben, cserébe pedig én bele tudtam vinni ezt a gondolatot a filmbe, ami így teljesen másmilyen lett.”