Örökké szeretni foglak, forever Margit. Nagyon jó film az Elk*rtuk, pörgős és izgalmas kis krimi lett. Fricska azoknak, akik komolyan veszik magukat. Remény sötét időkben, apró észleletek, földönkívüli veretés, fekete jég. A Recorder új magyar zenéket bemutató rovata, most extra Beyoncé-tartalommal.
Megjelent OHNODY második albuma, aki olvasta lelkes kritikánkat, tudja, hogy ez is jó lett. Miközben alapvetően ugyanazt kapjuk, mint a bemutatkozó lemezen, vannak elmozdulások is, például a kortárs R&B vagy akár hiphop irányába is. A lemez keletkezéséről Hegyi Dóri a 24.hu-nak mesélt. Mint mondta, a dalok sokszínűsége részben annak köszönhető, hogy sokféleképpen születtek a dalok, tükrözve a világban 2020 óta zajló (vagy éppen nem zajló) eseményeket. Kiderül, hogy a legmeglepőbb dal, a záró Hideg 2 "egy fricska magamnak és azoknak, akik komolyan veszik magukat. Azt hiszem, én ezzel a dallal tanultam meg elengedni az utóbbit." Facebook
Nagyjából az utolsó pillanatban a választás előtt megérkezett Dé:Nash EP-je, hogy utat mutasson. Mondjuk a Több is veszhet Mohácsnál a Lover From Tapolca zavarba ejtő hunglish szotfrockjával kezdődik, az Offshore Reggaeton pedig arról szól, milyen jó lenne nekünk, ha Magyarországból offshore paradicsom lenne. Az Áprilisi verbunk és a Kultúrharc végre aztán hozza, amit vártunk ("Gyere fiam, fegyverbe, ha nem akarsz faszt a seggedbe"). De még nincs vége: a Decathlon kedves című "polgári bónusztrekk" végképp minden elvárásunkkal szembe megy. Facebook
A Dupla Eutanázia bemutatkozása, a szégyen igazán jófajta szintipunk, szintivel, dobgéppel, gitárral és két - sokat kiabáló - énekesnővel. Húsz percben tíz szám, van köztük punkos, metálos, elektronikus és végül még egy mulatós is. A hangulatot tekintve is sokszínűek a dalok: van vicces, durvulós, befordulós és ivós. A megjelenés egyébként jó ideje tolódik; a zenekar a 2019-es Kikeltető nyertese volt, "ebből kifolyólag számos nagyívű elmaradt rendezvényen való részvétel" következett az életükben. De végül csak megjelent az album, szerencsére, hiszen igazán üde színfolt ez a magyar punkban, és azon túl is. A lemezt a Keret mutatta be; a Dupla Eutanázia látható a fenti fotón is, Lang Ádám készítette. Facebook
Beyoncé szerepelt már a rovatban, akkor Dedmani énekelt róla; most újra kiérdemelte, hogy bekerüljön, mégpedig azzal, hogy az Oscar-gálát megnyitó élő bejelentkezését Rév Marcell fényképezte. Mint a Hype&Hypernek elmondta, hat kamerát és egy drone-t használtak, és három hétig készültek az ötperces élő adásra. Rév Marcell egyébként Dua Lipának is csinált már klipet, hogy menő filmes-sorozatos munkáiról most ne is beszéljünk, hiszen már többször megtettük, például itt. Honlap
Myra Monoka új, a pop és az elektronikus zene közé helyezhető számában az elfogadásról, tiszteletről és ezek hiányáról van szó. A dalt többekkel együtt írta, a felvételekben pedig a Grammy-díjas Matt Lawrence működött közre. A videót - aminek a végén prózában is elhangzik az üzenet - a YOUNG + SCHÖN készítette; a Glamour mutatta be. Facebook
Kati Wintermans pécsi énekesnőnek egy EP-je és azon kívül néhány másik dala jelent meg, az egyik a Recorderen bemutatott Pécs On Stage II válogatáson hallható Take This Weight. A válogatást gondozó BETWIXT kollektíva ennek három remixéből jelentetett meg egy EP-t. A lebegős, lírai dalból BandiT és BRSK pörgős-táncos house-t és garage-et hozott ki. WaTa remixe a popos felhangokat és a lendületet megtartva több fordulatot is vesz. Az EP-t a Keret mutatta be. Facebook
Tangram március elején megjelent ambientlemezének címe: Petites Perceptions. Az "apró észleleteket" érzékeljük ugyan, de nem tudatosítjuk, mert "túl jelentéktelenek, mint például az egyes esőcseppek koppanásai a tetőn" - szól a magyarázat. A szűk félórás lemez azért egyáltalán nem jelentéktelen, sőt, kifejezetten izgalmasan kalandozik a nyugisabb, hol elektronikus, hol egyenesen neoklasszikus érzetű ambient és a furább, helyenként kissé sötét elektronikus zene között, néha egészen IDM-es kísérletezésbe is belecsúszva. Honlap, Facebook
Tangramnál meglepőbb, hogy Planetdamage is ambientet adott ki a hónap elején. A Black Ice című EP persze azért sötétebb, bár nem éppen direktben ijeszgetős és darkos, inkább nyugtalanító. A húsz percen végigvonuló szinti is csúszkál, és ami mellette szól, az sem éppen éteri chill lebegés. A Behringer DM6 szinti mellett budapesti környezeti felvételek adják az alapanyagot; az inspirációk között a Planetdamage-nél megszokott módon ott van a cyberpunk, ezen belül is a Black Ice című játékkal eltöltött sok-sok óra. A kísérőszöveg szerint az EP improvizációból született, ami hallatszik is rajta (jó értelemben) - mint ahogy az is, hogy egy nagy tapasztalatú zenész improvizált. Honlap, Facebook
A Techlab Budapest egy éve mutatkozott be a We'll Rave Again válogatással. Nemrég már a harmadik válogatásuk jött ki; az Equinox a leírás szerint "földönkívüli, futurisztikus" számokat tartalmaz. Azért ezzel együtt is a fő benyomást a szélsebesen döngölő dobok teszik a hallgatóra; elég sok acid is hallható a számokban, illetve trance-es szintik, valamint sok-sok bevágott szöveg. Facebook
Két éve jelent meg az utolsó We Plants Are Happy Plants-album, most pedig itt a sokat mondó című Empowering Hope In Dark Times. A 12 szám középtempós, dallamos zene, hol elektronikusabb, hol a hangszerek dallamai kerülnek előtérbe, olykor pedig még ének is színez. Az album hozza azt, amit a címe alapján várhatunk, az utolsó szám címe egyenesen az, hogy The Optimist. Facebook
Összeállítás: Rónai András