Írásjelek a huszonegyedik századhoz. vaghy: Minimalism (lemezkritika)

2022.03.20. 13:28, vferi

vaghy_ol1.jpg

Vághy Tamás vaghy néven kezdett sokat ígérő szólókarrierbe, egyre szaporodó anyagai Nils Frahm világát idézik. Ez a kritika a Recorder magazin 91. számában jelent meg először.

A nagyobb nyilvánosság előtt korábban egészen más területen (Anna & The Barbies) tevékenykedő billentyűs-zeneszerző Vághy Tamás szinte lekövethetetlen sebességgel ugrott bele egy olyan szólókarrierbe, amely felhelyezheti őt az instrumentális „modern klasszikus” zene nemzetközi színterére.

Vaghy a főleg Nils Frahm világát megidéző, diszkrét elektronikával megtámogatott zongorajáték útját járja játékos öntörvényűséggel, furfangosan szabadon. Okos zene, ami nemcsak meri, hanem képes is félresöpörni a falat külső és belső, emberlélek és külvilág között. Gondolatok, narratívák külső pergéséhez (micsoda lehetőség lenne vaghy filmzeneként!) ugyanúgy hiteles, mint belső triphez. Természetté váló nagyváros, nagyvárossá váló természet, karnyújtásnyira, sőt, bennünk.

vaghy_ol.jpg

Előadó: vaghy

Cím: Minimalism

Kiadó: Théque Records

Megjelenés: 2022. február 18.

Műfaj: modern klasszikus

Kulcsdal: Genesis

 

7/10

Papp Gábor

Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2022/03/20/vaghy_minimalism_lemezkritika
Írásjelek a huszonegyedik századhoz. vaghy: Minimalism (lemezkritika)
süti beállítások módosítása