A Vanishing Twin a Stereolab és a Broadcast örököse, de beépítenek más hatásokat is a diszkótól az afrofunkon át az űrjazzig. Ez a kritika először a Recorder magazin 89. számában jelent meg.
A londoni székhelyű, multikulturális tagságú Vanishing Twin fő referenciapontjai könnyen megadhatók: a Stereolab és a Broadcast világát folytatják (a gitáros-szintis Phil MFU konkrétan tagjai is volt az utóbbinak). Retrofuturizmus, pszichedelikus pop, könyvtárzene, krautrock: ezek mind megvannak, és Cathy Lucas éneklésmódja is az elődöket idézi.
A Vanishing Twin azért beépít más hatásokat is: itt egy kis diszkó, ott egy kis afrofunk, dub, exotica stb. Olykor egészen komoly űrjazzes kalandozásokba is belebonyolódnak, de azért erősebb jellegzetessége a lemeznek a játékosság. Nem mindig (bár gyakran) a nyilvánvaló mókázás (vagy akár cukiság!) értelmében, hanem úgy, hogy „mi lenne, ha ide még betennénk egy ilyen elvarázsolt mellotront?” Fontos jellemző még a pompás ritmusszekció által biztosított, ha nem is mindig előtérbe tolt groove-osság.
Szórakoztató és nagyon is szerethető lemez ez; az egyetlen zavaró momentum, hogy a Stereolab-Broadcast hatás nem egyszer túlságosan is rányomja a bélyegét.
Előadó: Vanishing Twin
Cím: Ookii Gekkou
Kiadó: Fire
Megjelenés: 2021. október 15.
Műfaj: retrofuturista jazzpop
Kulcsdal: Phase One Million
7/10
Rónai András