A Hungarian Oncoming Tunes (HOTS) zenei exportiroda ezen a nyáron már negyedik alkalommal rendezte meg az Outbreakers' Lab-ot, a nemzetközi piacra készülő formációk felkészítésére. Ugyanakkor a vírushelyzet miatt nemzetközi online képzéseket is szervezett magyar zenekarok tagjainak és menedzsereinek.
Idén negyedik alkalommal rendezték meg a Hungarian Oncoming Tunes (HOTS) zenei exportiroda nemzetközi mentortáborát, az Outbreakers' Lab-ot. Augusztus 23. és 25. között a Goodbye Darjeeling, a J3ZZ, a Mayberian Sanskülotts, Ohnody, Saya Noé, a skeemers, Sonya, a The Anahit és az észt The Boondocks tagjai, menedzserei vehettek részt a háromnapos tréningen, Zsennyén, a MANK alkotóházában.
A vírushelyzetre való tekintettel a tábor – nemzetközi mintára – hibrid megoldással zajlott, így egyes mentorok online jelentkeztek be az általuk kiválasztott produkciókhoz. Az idei Outbreakers’ Lab (OBL) vezető mentora, Magda Cholyst (Artist In Bloom) munkáját Kat Kennedy (Big Life Management), Markus Linde (thag's agent), Andrew Apanov (Dotted Music, WeSpin) és Sally-Anne Gross (University of Westminster) segítették, Tóth Péter Benjamin (Artisjus) és Tófalvy Tamás (BME) előadásai mellett. Ők voltak azok is, akik a jelentkezést követően kiválasztották a résztvevőket. A tábor célja egyéni és közös, egymásra épülő foglalkozásokon keresztül a karriertervezés, a nemzetközi véráramba való belépés volt. Az elmúlt évek résztvevőinek több mint 80%-a később külföldi showcase-eseményeken is bizonyíthatott.
A vírushelyzet miatt két további képzéssel is segítette a HOTS a magyar szakembereket. A német Factory92 ügynökséggel közösen négyhetes online tréninget hirdetett, ahová azok kerülhettek be, akiknek már volt kapcsolata a német piaccal. A kurzust olyan szakemberek tartották, mint Yan Mangels (FKP Scorpio), Anton Teichmann (Mansions and Millions) vagy Daniela Siemon (Der Promotor). A témakörök az átfogó piacbemutatáson túl a koncert- és fesztiválpiacra, a hanglemez- és digitális terjesztésre, valamint a zenei PR lehetőségeire összpontosítottak. A program célja az volt, hogy a résztvevők minél jobban átlássák a német piac erőviszonyait, lehetőségeit. Németország kiemelten fontos a hazai export tekintetében: a Hangfoglaló Program által támogatott nemzetközi koncertek közel harmada itt valósul meg, illetve ez az ország a magyar szerzők második legfontosabb jogdíjbefizetője.
A Music:Ally-vel kötött megállapodás értelmében a HOTS shortlistjén szereplő produkciók menedzserei 10-10 online kurzust hallgathattak meg. A Music:Ally moduljai kitértek a YouTube-csatornák optimalizálására, a streaming alapismereteire, a social media kampányok kezelésére, valamint általános rajongóközpontú marketingmegoldásokra.
A cikksorozat a Hangfoglaló Program együttműködésével készül.