Albumpremier! Black Peter: The 3rd Eye And The 5th Season

2020.05.03. 16:00, Gaines

black_peter_2.jpg

Alig egy hónapja mutattuk be Kolozsi Péter új szólólemezét, a Black Peter név alatt megjelent, öndefiníció szerint nyavalygós pop műfaji kategóriájába illeszthető Being Angry A Little And Whining A Lot című albumot. A karanténidőszak termékenynek bizonyult, ugyanis máris itt a soron következő, ezúttal "crow metal" stílusú anyag.

black_peter_2_cover.jpgA második szólólemez (illetve, ha ide vesszük a PéterEmber alteregó 2016-os lemezét, akkor a harmadik) létrejöttének körülményeit Kolozsi így foglalta össze: "Ha én otthon ülök, akkor vagy mások dalaival vagy sajátokkal szőrözök. Otthon most nagyon sokat ülök, munkám nem igazán van, úgyhogy marad a szóló dolog. Adott hozzá minden. És ki is akart  robbanni belőlem ez a feszültség, amit a tavasznak ez az ambivalens megélése okoz. Mindent, ami kedves tud lenni ebben az időszakban, beárnyékol ez a szaros helyzet. És akármennyire is el akarom kerülni, mivel minden tele van fosva az ezzel kapcsolatos hírekkel, nyomasztásokkal, kalkulációkkal, statisztikákkal, becslésekkel, jóslatokkal, így akarva akaratlanul is túráztatom magam ezen, hol ilyen, hol olyan előjellel."

A spontán dalszerzési folyamatról pedig ezt mesélte: "Ez a sebtiben összekalapált lemez (10 nap alatt készült el mindenestül) a negatív oldalról foglalja össze azt, ami a fejemben kavarog. Érdekes metódus volt talán, hogy a dobolással kezdtem, anélkül, hogy egy hang is meg lett volna írva. Ad hoc kiválasztottam tempókat, kalapáltam valamit, utána azokból dalszerűségeket tákoltam és utána rájátszottam, ami elsőre jött. Ezután, amit ráéreztem – szavak vagy max pár mondat – lett a dalok címe és egyben szövege is."


halljuk is az eredményt, íme jelenlegi frusztrációink kemény-komor lenyomata, a harmadik szem és ötödik évszak:

A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_129.jpg

https://recorder.blog.hu/2020/05/03/albumpremier_black_peter_the_3rd_eye_and_the_5th_season
Albumpremier! Black Peter: The 3rd Eye And The 5th Season
süti beállítások módosítása