A Coldplay fekete-fehér metróplakátokkal és rajongóknak postázott képeslapokkal lebegtette be, hogy november 22-én megjelenik nyolcadik nagylemezük. Az Everyday Life számlistáját még szokatlanabb módon, egy walesi újság apróhirdetései közé rejtve hozták nyilvánosságra.
A duplaalbum számlistáját a North Wales Daily Post nevű napilap szerdai számának 31. oldalára csempészték be egy kormányzati hirdetmény, hűtőgépek és szalmabálák, valamint 18 év feletti szolgáltatások apróhirdetései közé. Johnny Buckland szólógitáros a zenekar hivatalos Twitter-oldalán elmagyarázta, hogy egyszer régen nyári melót vállalt a lapnál, és eladásra kínált ingatlanok fotóit szerkesztette be az újságba – ezért esett a Daily Postra a választásuk. („Nem voltam valami jó benne”, tette hozzá.) A lap szerkesztője örömét fejezte ki, hogy még nemzetközi rocksztárok is „felismerik a Daily Postban való hirdetés verhetetlen értékét”.
A FIÚK A HÁZBÓL: COLDPLAY-PROFIL
A kiadványról, melynek első lemezét „Sunrise”, második korongját „Sunset” névvel illették, még nem hallhattunk egy számot sem, annyit viszont megszellőztettek róla, hogy kísérleti jellegű zenére kell számítanunk. Előzőleg a 2014-es Ghost Storiesra lehetett ezt elmondani, az elektronikus-boniveres-középtempós dalokról megoszlottak a vélemények a Recorder szerzői között is, volt, aki dögunalmasnak tartotta, más szerint „csendes, szomorkás és éteri”. A legutóbbi, egy évre rá kiadott A Head Full Of Dreams a diszkófunk-stadionpopja jóval kommerszebb lett, és egyben biztonsági játéknak is bizonyult a Coldplay részéről. Belső források szerint Chris Martinék hasonló duplázást terveznek most is: az experimentális albumot mainstream poplemez követné (bár az is lehet, hogy ezt a duplalemez felöleli.)
LEMEZKRITIKÁNK A HEAD FULL OF DREAMSRŐL
A felvezető reklámkampányt már a négy évvel ezelőtti lemezüknél is metróaluljárókban elhelyezett gerilla-albumplakátokkal indították el. Az új lemez metróplakátja – és egyben legelső hírmondója – São Paulóban bukkant fel, a Ragyogás című film zárófényképét is megidéző, fekete-fehér fotón a Coldplay tagjai láthatóak szmokingban, a „The Wedding Band Orchestra” tagjaiként, Friedrich Nietzschével kiegészülve, száz évvel ezelőtti datálással. A posztert néhány óra leforgása alatt leszedték, ám később Berlinben, Hongkongban, Madridban, Münchenben és Sydney-ben is feltűntek – a braziloknál vélhetőleg tévedésből pár nappal hamarabb került ki a reklámanyag. Előző hétvégén rövid videós előzetes is felkerült a netre ugyanezzel a fotóval, majd régimódi képeslapok landoltak rajongók postaládájában. Az írógéppel írt üzenet így kezdődik:
drága barátaim
sajnálom, de nem gépelek valami jól
én, illetve mi reméljük, jól megy a sorotok, bárhol is legyetek
az elmúlt uszkve 100 évben az úgynevezett Everyday Life-on dolgoztunk
THOM YORKE DISZTÓPIKUS TELEFONHÍVÁSSAL VEZETTE FEL SZÓLÓLEMEZÉT
A marketing következő eleme már remélhetőleg egy beharangozó szám lesz a lemezről, még ha meglepő módon adják is majd közre. Addig is, íme a teljes számlista, lehet asszociálgatni:
Sunrise
01. Sunrise
02. Church
03. Trouble in Town
04. BrokEn
05. Daddy
06. WOTW / POTP
07. Arabesque
08. When I Need a Friend
Sunset
01. Guns
02. Orphans
03. Èko
04. Cry Cry Cry
05. Old Friends
06. -
07. Champion of the World
08. Everyday Life