Szent a béke Fiona Apple és Lil Nas X között

2019.10.01. 09:27, Gaines

lil_fiona.jpg

Rövidhír és egyben kedves epilógus: múlt héten megírtuk, hogy Fiona Apple videóüzenetben vonta kérdőre Lil Nas X-et, amiért felhasználta hangmintának az egyik számát. Már a videó szövegéből – „Mikor perkálsz, te cuki kiskrapek?” – sejteni lehetett, hogy az énekes-dalszerző viccnek szánja a dolgot, viszont úgy tűnik, még egy közös együttműködés is kisülhet belőle.

Aki lemaradt róla, a sztori röviden annyi, hogy az Old Town Roaddal sikert sikerre halmozó rapper, Lil Nas X egy korábbi számában, a Kim Jong-ban felhasználta Fiona Apple Every Single Night című dalát, és ezért nem fizetett jogdíjat. Az énekesnő később – miután a net komoly viszállyá duzzasztotta a kissé kétértelmű videót – pontosította, mi is volt a célja: „Nem hiszem, hogy Lil Nas X ismerte volna a dalomat, vagy tudná, ki vagyok. Miért kéne tudnia? És nem is  gondoltam ám komolyan, hogy pénzt látok a dologból… csak hülyültem, mókás dolognak szántam, és ezek szerint nem így jött le.” A rapper azonban már korábban is gond nélkül simított el hasonló helyzeteket – például, amikor utólag kért engedélyt Kurt Cobain örökösétől az In Bloom-átköltésért a Panini című számban, pedig állítása szerint sosem hallotta a Nirvana-dalt –, és most azt tweetelte, „nekem & fionának kéne valamit közösködnünk a lemezemen”. Apple nagyon is nyitott a kollaborációra. „Szuper lenne! Tök jó véget ér így ez a kis történet.” Ezután jobban bele is ásta magát a Lil Nas X-életműbe, tetszett neki, amit látott: „Megnéztem pár Lil Nas X-videót, és a legnagyobb örömmel jelenthetem ki, hogy imádom a hangját, imádom a fütyülős részt a Paniniben.” Nem tudta megállni, hogy ne eresszen meg azért még egy poént a végén, a Panini dalszövegére utalva: „Plusz ahogy Billy Ray Cyrus mellett állt, rájöttem, hogy ugyanolyan magasak! Nem tudom, miért hittem alacsonynak… NEM akarom, hogy „pöttöm maradjon” [„keep him teeny”]”.

https://recorder.blog.hu/2019/10/01/szent_a_beke_fiona_apple_es_lil_nas_x_kozott
Szent a béke Fiona Apple és Lil Nas X között
süti beállítások módosítása