JPEGMAFIA már öt évvel ezelőtt is állandóan összeakasztotta a bajszot a rasszistákkal és szexistákkal, csak ő a hadseregben katonaként. Ez a cikk a Recorder magazin 73. számában jelent meg először.
Mostanában a hiphopban van a legtöbb innováció, sosem volt még ennyire színes és diverz a műfaj. A feltörekvők közül pedig JPEGMAFIA az egyik legérdekesebb jelenség: napjaink internetkultúrája egy Dead Kennedys-féle legendás punkbanda politikai-társadalmi dühével ötvözve.
Barrington Hendricks iraki veterán, akinek politikai identitására, személyiségére – és zenéjére is – nagy hatással volt a légierőnél töltött szolgálat és az Alabamában tinédzserként megtapasztalt rasszizmus. „Már 2014 előtt azt csináltam, amit ezek a liberálisok most Twitteren, számonkértem ezeket az embereket, csak én nem online, hanem a hadseregben.”
Számai indulatosak, zajosak, és erősen politikusak, ugyanolyan konfrontatívak, mint ő maga. Első mixtape-jén egy rendőr meggyilkolásának internetre kiszivárgott hangfelvételeit hangmintázta. A legutóbbi, anyagi és kritikai áttörést jelentő albumán, a Veteranon pedig egy dalcímben üzeni, alig várja, hogy Morrissey meghaljon. A humora sötét és olykor offenzív is. Kegyetlen poénjainak és mérgének céltábláján az internet rasszista, homofób, és szexista edgelordjai.
Saját magát is trollnak tartja, aki a trollokat támadja a saját módszereikkel. Ugyanakkor az interjúiból az is kiderül, hogy lármás hangkollázsai és provokatív szövegei mögött rengeteg tudatosság és átgondoltság van. Zenei füstbombáit nem random dobálja, minddel egy-egy konkrét reakciót próbál kiváltani bizonyos gondolkodású emberekből, akiket ismer, mert sok időt töltött közöttük. Bónuszként pedig az egyik legizgalmasabb kísérletező hiphopot csinálja.
szerző: Veres Szilárd