Az első két fellépő, a Follow the Flow és a KosziJanka tanulságosan kiegészítették egymást, ami az egyik formációnál erősség volt, az a másiknál gyengeség.
Az idei Nagy-Szín-Pad! versenyben elsőként színpadra lépő Follow the Flow-ról már tudtuk, hogy online óriási népszerűségnek örvendenek – esélylatolgatós cikkünkben a YouTube-os nézettség és a Spotifyos hallgatottság szempontjából is messze kiemelkednek –, és a március végi, dupla teltházas Akvárium-koncertjeik alapján azon sem kell aggódniuk, meg tudnak-e tölteni egy ekkora koncerthelyszínt. A mozgósítható rajongótábor erejét remekül példázta az elődöntő, hiszen a főként fiatalokból álló, aktív közönség kívülről fújta a dalszövegeket.
Marad a felemás színpadi jelenlét. Takra felépített, zeneileg egyben lévő produkciót láttunk, ez az élőhangszeres kísérettel előadott, rádióbarát, hol raprockos, hol r&b-s, popdallamokkal operáló zenei világ hézagmentesen beilleszthető a Hősök-Wellhello-Halott Pénz vonalba. Érdekes módon a profin – bár kissé mechanikusan – levezényelt egyórás koncertnél pont a a három frontember felől érződött érződött némi kimértség és távolságtartás a közönséggel való kommunikációban, nem látszottak olyan lelkesnek és energikusnak, mint a zenekar. A zsűri – azaz a Crew – hasonló kritikai észrevételeket fogalmazott meg, többen kiemelték, hogy a csapat gyakorlatilag már most fesztiválképes, de maradt hiányérzet. „Színpadon jó arcok, úgy tűnik, jó közönséggel megáldva” – mondta Lobenweim Norbert. – „Kíváncsian várom az idei fesztiválszezont, mert az kicsit se kérdés, hogy rájuk most tömegek mozdulnak meg, de az csak nyáron derül ki, hogy 90-100 percig, nagyobb színpadokon mennyire tudják majd mozgatni az övéiket... A tegnapit sikerült.” Marsalkó Dávid őket is tartja a legnagyobb esélyesnek, Medvegy Anikó szerint viszont nem égtek 100 százalékon vagy afelett.
A Koszijanka mintha ennek a fordítottja lett volna, egy fokkal bizonytalanabbnak hatottak a színpadon, mint a Follow the Flow, ellenben nem győzték mondani – és érzékeltetni –, milyen örömmel állnak ott a színpadon, és a közönséggel is aktívabban vették fel a kapcsolatot. A magyar és angol szövegeket nagyjából fele-fele arányban váltogató, DJ-zést, diszkószintit és finom jazzgitározást egyaránt felölelő, soul-tropical-drum’n’bass beütésű elektropop dalok jók, de a műsor dinamikai íve még nem a legváltozatosabb – nem csak DJ Q-Cee jelenléte miatt érezni rajta a Random Tripek hatását –, és egyelőre klubkoncertre termettnek tűnnek.
A zsűritagok vegyesen, de inkább pozitívan nyilatkoztak, méltatva Koszi Janka énektudását, ám kevesellve a karizmatikusságot, és felróva, hogy a svung nem tartott ki a koncert végéig. „Koszi Janka jól kommunikált a közönséggel, mindent megtett, hogy ez egy jó koncert legyen, de a ’feeling’ valahogy nem jött le a színpadról” – vélte Boros Csaba, míg Takács Ákos a koncepció hiányát emlegette fel, hozzátéve, hogy még bőven hallgatta volna őket. Idén érdekes változás a továbbjutási esélyeket illetően, hogy míg a korábbi években az elődöntők során a közönség és a crew szavazatai 50-50% arányban számítottak, a közönség most csak a tizenegyedik zsűritagnak tekinthető, így a döntőig bezárólag jobban érvényesülhet majd a zsűrin belüli összhang.
fotó: Hegyi Júlia Lily
A Nagy-Szín-Pad! még hátralévő koncertjei:
Május 9. Nomad / New Level Empire
Május 10. USEME / Stolen Beat
Május 11. USNK / The Bluebay Foxes
A DÖNTŐ: Május 16.