Vetélytársa akad a Billboard slágerlistáinak

2019.05.08. 11:57, Gaines

rollingstone.jpg

A Billboard magazin lassan nyolcvan éve megkerülhetetlen szereplője a zeneiparnak, listáik a dalok, albumok, előadók sikerességének, hallgatottságának, eladásainak fokmérői, az egyes dalok népszerűségét mutató Hot 100-tól a Billboard 200 albumlistájáig. Most kihívója akadt: a Rolling Stone bejelentette, saját listákat indítanak, más mérési adatokkal – írja a Variety.

A Rolling Stone listái jövő héten, május 13-án debütálnak majd, az ő dallistájukat Top 100-nak, az albumealdási listájukat Top 200-nak fogják hívni, de leközlik majd a legtöbbet streamelt előadók listáját (Artist 500), a leggyorsabb sikereket (Trending 25) és az újonc előadókat (Breakthrough 25). Nagy különbség a Billboardhoz képest, hogy a dallistán nem hetente, hanem naponta tervezik frissíteni a számokat, nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a streaming adatokra, és érthetőbb rangsorolási kritériumokkal dolgoznának. A Rolling Stone anyavállalata, a Penske Media vezérigazgatója, Jay Penske némi Billboardnak szánt, alig burkolt célzással így határozta meg a célkitűzéseiket: „az új listák átlátható, minden részletre kiterjedő, valós idejű méréseket hoznak majd nyilvánosságra, amelyek ténylegesen tükrözőik a hallgatók folyamatosan változó érdeklődését, és betekintést nyújtanak a globális trendekbe.”

MEGNÉZTÜK, HOGY A STREAM ELŐRETÖRÉSE MIÉRT TESZ JÓT A ZENEIPARNAK

Míg a Billboard meghatározó listáihoz exkluzív együttműködés keretei között a Nielsen szállítja az adatokat, a Rolling Stone jövő héten, május 13-án debütáló listái a korábban BuzzAngle Music néven ismert, AlphaData-ra átkeresztelt cég zenefogyasztási méréseiből indulnak majd ki, amelybe a Penske Media tavaly vásárolt részesedést. Az AlphaData a Billboardhoz hasonlóan külön súlyozza majd az előfizetők és ingyenes lejátszók általi lejátszásokat a streamnél, pluszban a fizikai példányoknál is másképp tervei súlyozni a hagyományos és deluxe albumokat, valamint az albumeladásokba a fizikai és digitális eladások, a dalvásárlások, illetve az on-demand audió és videó streameket is beszámítja. A Rolling Stone bejelentését alig néhány nappal előzte meg a Billboardé, mely szerint Global 100 néven több mint 180 térséget felölelő, nemzetközi slágerlistát fognak idén indítani globális streamek és eladások alapján.

https://recorder.blog.hu/2019/05/08/vetelytarsa_akad_a_billboard_slagerlistainak
Vetélytársa akad a Billboard slágerlistáinak
süti beállítások módosítása