A 2017-es Wonderful Wonderful című stúdiólemez óta ez a zenekar első új száma, amihez ráadásul Oscar-várományos rendező forgatott videoklipet.
A Killers fennállása nagy részében, több mint 15 éven keresztül apolitikus zenekar maradt, bár Brandon Flowers frontember az előző album sajtókörútján már nyilatkozott többek közt Trumpról, és arról, hogy egyre többet foglalkoztatják az aktuális hírek, közéleti események. Ennek a folyamatnak az első direkt bizonyítéka a Land Of The Free című új dal, amely faltól falig napjaink amerikai nagypolitikájának és társadalmi-közéleti problémáinak kivesézését tartalmazza. A dal megírásához a kezdőlökést eredetileg a 2012-es Sandy Hook iskolai mészárlás adta meg, Flowers azonban mindig félrerakta a készülőben lévő számot, mert úgy érezte, nem ő a megfelelő ember erre. „Vártam, hogy valaki más megírja majd ezt a dalt” – mesélte Flowers a Beats 1 rádió műsorában, ahol a dal debütált. „Aztán egyre csak tornyosultak a tragédiák… Las Vegas, Orlando, Parkland. Végül ki kellett írnom magamból.”
APROPÓ, KILLERS: HOVÁ TŰNTEK A ROCKSZTÁROK?
A zongorával és énekkel nyitó, majd apránként gospelkórussal és roots rock kísérettel bővülő szám szövege közvetlenül hivatkozik az amerikai börtönválságra („And we got more people locked up than the rest of the world”), a fegyvertartási szabályozás kérdésére („So how many daughters, tell me, how many sons / Do we have to have to put in the ground / Before we just break down and face it / We got a problem with guns?”), Trump bevándorláspolitikájára („Down at the border, they’re gonna put up a wall”), valamint emlékeztet rá, hogy az Egyesült Államokat bevándorlók alapították és népesítették be évszázadokkal ezelőtt.
„A saját családomra ismerek rá a sebezhető emberek arcában” – írta Flowers Instagram-bejegyzésében a menedékkérőkről. „Hisz a nagymamám és a családja nem is olyan régen menekült ide Litvániából a szovjet elnyomás elől.”
A dalhoz klip is készült, amit az egyik legpolitikusabb amerikai rendező, Spike Lee forgatott a mexikói-amerikai határon. A dokumentarista klip bevándorló családok, felnőttek és gyerekek arcát mutatja, mielőtt a határőrök könnygázt vetnének be ellenük. „Soha nem hittem volna, hogy egyszer majd egy Spike Lee joint részese lehetek. Elképesztő élmény volt együtt dolgozni vele” – lelkendezett Flowers. Spike Lee legutóbb egy posztumusz Prince-számhoz, a Mary Don’t You Weephez készített klipet a Csuklyások című filmjéből összevágott snittekből, melynek stáblistája alatt betétdalként felcsendült a szerzemény. A film tavaly elnyerte a cannes-i filmfesztivál nagydíját, négy Golden Globe-ra jelölték, és a jövő héten kihirdetendő Oscar-jelöléseknél is jó eséllyel indul.
A ZSIDÓ ÉS A FEKETE RENDŐR, AKIK BEÉPÜLTEK A NEONÁCIK KÖZÉ - CSUKLYÁSOK-KRITIKA