A Pollstar 2018-as, globális kimutatása szerint a brit popsztár 4 860 482 koncertjegyet adott el 53 városban adott 94 fellépésével, és ezzel rekordot is döntött.
Abban, hogy kinek a rekordját, már eltérnek a vélemények: míg a Pollstar a U2 tavalyi Joshua Tree-turnéjának egy év alatt termelt 316 milliós összbevételét említi, a Billboard saját, 1990 óta vezetett Boxscore-jában a Rolling Stones 2006-os, A Bigger Bang turnéja a maga 425 milliós bevételével feljebb áll a ranglétrán. Ed Sheeran 2017 tavaszán indult, négy földrészt érintő The Divide stadionturnéja jövőre is folytatódik – augusztusban a Sziget Fesztivált is útba ejtve –, és eddig összesen 554 millió dollárt hozott az énekes-dalszerzőnek; az A Bigger Bang turné két éves, 558 milliós hozamát garantáltan le fogja tehát körözni, és arra is van esély, hogy minden idők legsikeresebb turnéjának, a U2 2009-től 2011-ig tartó 360° turné rekordját is megdöntse, bár ahhoz meg kell haladnia a 735 milliós határt.
ED SHEERANNEK A LEMEZKIADÓK IS HÁLÁSAK LEHETNEK
Sheeranen kívül Taylor Swift is erős évet zárt, a Reputation turnéjával 345 millió dollárt hozott világszerte, míg az amerikai mezőnyt vezeti is 277 millióval. Jay-Z és Beyoncé a harmadik helyet csípte meg nemzetközi viszonylatban közös turnéjával (254 millió), a top 10-ben pedig helyet kapott még Pink, Bruno Mars és Justin Timberlake, illetve a veterán rockzenekarok közül az Eagles, a U2, a Rolling Stones és Roger Waters produkciója. Ami még durva szám, hogy Sheeran és Swift turnéi együttes erővel – a maguk 777 millió dollárjával – a kiadvány által mért top 100 nemzetközi összbevétel tizennégy százalékát teszi ki.
Szintén tegnap tette közzé a Shazam a legtöbbet keresett dalok listáját – ez az az alkalmazás, ugye, amit akkor vethetünk be, amikor épp egy ismeretlen dal szól a rádióban, a tévében, egy kávézóban, egy buliban, és szépen elárulja nekünk, melyik az. Sheeran itt is diadalmaskodott, egy darabig: a Perfect című száma kilenc hétig trónolt az alkalmazás nemzetközi listáján, és a shazamozás után ezt osztották meg a legtöbbször. Az éves összegzésnél azonban az ötödik helyre csúszott vissza; a győztes a Clean Bandit Solo című dala, amelyben Demi Lovato is közreműködött, ezt a számot több mint kilencmilliószor kellett megfejtenie az appnak. A második Nicky Jam és J Balvin X című száma, míg a bronzérmet Calvin Harris és Dua Lipa közös produkciója, a One Kiss zsebelte be, de sokan nem ismerték még fel a Girls Like You-t a Maroon 5-tól és Cardi B-től, vagy épp a Flamest David Guettától és Siától. Sheerant eddig amúgy összesen 16 milliószor shazamozták meg, hiába, őt sem ismerheti fel egyből mindenki.