Páros lábbal ajtót nyit egy érzés – EP-premier! ék: Orchard

2018.11.12. 19:00, Gaines

ek-cimlapi.jpg

Az ék zenekar 2014-ben alakult, 2015-ben kezdett koncertezni, még abban az évben jelent meg February című debütlemeze, idén pedig különösen eseménydús évet zárhatnak: márciusban kijött második albumuk, a Whatever It Takes, áprilisban megnyerték a Fülesbagoly Tehetségkutatót, melynek eredményeképp ismét stúdióba vonulhattak, és felvehették az Orchard című EP-jüket. Máris mutatjuk a három számos kislemezt!

ek_orchard.jpgAz Orchardon szereplő mindhárom dal más-más oldalát mutatja meg az együttesnek, a punk lendülettől a zongorás megszólaláson át a magyar szövegű hard rockig. „A sok jammelésből elég sok ötlet/majdnem kész dal gyűlt össze, és amikor hirtelen ki kellett választani hármat, akkor ezek voltak a legközelebb ahhoz, hogy kész legyenek, tudtuk, miről szól egyáltalán a dal” – mesélte a Recordernek az ék frontembere, Lee Olivér. „Nagyon más ez a zene, mint az eddigiek, de élvezzük, hogy mi is egyre több arcát ismerjük meg a saját zenekarunknak.Oláh Bence billentyűs összeszedettebbnek, „felnőttebbnek” látja a zenekart, „saját kezünkbe vettük az irányítást: nem csak a dalírással foglalkozunk sokat, hanem a zenekar fejlődésével is.

A kislemez születéséről Olivér osztott meg még több háttérinfót: „A SuperSize stúdióban Makay András barátunkkal dolgozhattunk. Csoda fickó, remek szakember és nagyon könnyű vele dolgozni. Nemrég jelent meg a Trillion második nagylemeze, amiből rengeteget tanultam és beakadt, hogy Szabó Lacit hívjuk el külső producernek, külső fülnek. Borzasztóan örülök, hogy elvállalta és hozott egy csomó olyan ötletet, ami nekünk nem jutott volna eszembe. Szóval ezzel a két fickóval nekünk csak játszani kellett, imádtam. Egy nap alatt vettük fel a zenei alapokat, egy napot díszítgettük plusz sávokkal és egy harmadikon énekeltem. Nagyon jó élményként marad meg ez a felvétel. A borító Fejér János gyönyörű képe lett, ami a története miatt számomra kicsit egy negyedik dal. Egy elhagyott katonai bunker szellőzőnyílását lehet látni egy kietlen tájon, ahol valaha erdő volt. Elég nyilvánvaló a pusztítás. Nekem a kép minden eleme nagyon erős, kifejező és nagyon passzol a három szám hangulatához.

FOTÓGALÉRIÁNK EGY 2016-OS ÉK-KONCERTRŐL


A három dalról egyenként is mesélt a zenekar két tagja: 

Erdő

Olivér: „Régóta téma nálunk, hogy legyen magyar nyelvű számunk, de nekem egy kicsit nehezebb magyarul szöveget írni, a nyelv dallama miatt. Minden dal zenei részét együtt írjuk, de a szövegeket eddig nagyrészt én írtam. Az Erdő című dalnál már ezen is osztoztunk. Bence kezdte el a képet,  Ádám bővítette ki és én írtam az utolsó versszakot, így született meg az első magyar nyelvű dalunk, ami fontos mérföldkő az ék életében.”

Bence: „Számomra keserédes szépsége van, bár gondolom, senki nem várt tőlünk egy vegytiszta, steril boldogságot propagáló dalocskát. Egy adott érzés nem ömagában áll, függetlenül mindentől, hanem gyakran hasonlítjuk valamihez, vagy szembeállítjuk egy másikkal. Az érem két oldala, ugye... Az Erdő egy olyan hely, ami ismerős, de nagyon nem kellemes: sötét, a “fák az égig érnek” és “szempárok figyelnek”. Ki kell jutni a rengetegből, de milyen szerencse, ha van valaki, akivel könnyedén és boldogan átsétálsz rajta. Minden sztori milyensége a narratíva kérdése, és szerintem az Erdő esetében ez összességében szép és jó, nem? Ezt jelenti a keserédesség

Bleed

Olivér: „A Bleed-et írtuk legkorábban. A Whatever It Takes már kész volt, CD-k is voltak, de még nem jelent meg. Éppen próbatermet váltottunk és az ezzel járó sok feszültség kibukott belőlünk az új termünk első próbájának első öt percében. Sokat nem változtattunk rajta, csak rá kellett jönnöm, hogy miről is szól ez a dal. Na ez azért tovább tartott, hónapokkal később írtam meg a szöveget, de ez nálam valahogy normális így. Várok-várok s egyszer csak páros lábbal ajtót nyit egy gondolat, érzés. Többnyire így van velem

Bence: „Ha a Bleedet hamarabb megírjuk, szerintem méltán lehetne a nevünk valami, az éknél még elemibb, mondjuk tönk, vagy eke. Nagyon nagy “powerkedés”, szeretem!

Even If I Could

Olivér: „Az Even If I Could abból az egyszerű ötletből született, hogy nem írtunk még olyan dalt, amiben csak akusztikus gitár és zongora szerepel, de hangosabb környezetben. Volt egy ötletem, és azt hiszem, hogy ezúttal a szöveg nagy része is hallható már az első demofelvételeken. Talán ez az a dal, ami a legtávolabb áll az eddigi zenéinktől, de pont ezért szeretjük nagyon, visz minket valamerre és felsejlik egy csomó új zenei útvonal, amin még nem jártunk együtt.”

Bence: „Ez egy egészen új, és az eddigiektől különböző hangulat a zenekarban. Nagyon nehéz lett volna lebeszélni, hogy azzal a gyönyörű SuperSize-os Steinway zongorával ne rögzítsünk valamit a stúdiózás során. Szerencsére ez pont egy akusztikus gitár-zongorás hangszerelés, úgyhogy volt öröm és bódottá.”


az EP-bemutató koncert november 14-én, az Ellátóházban esedékes, a The Pontiac együttes társaságában, Facebook-esemény. idén még december 7-én, Szarvason, és december 29-én, a budapesti Szimplában lehet elcsípni az éket, jövőre pedig az öt éves jubileumot „minden szempontból különleges és egyedülálló” bulival tervezik megünnepelni.


addig is, meghallgatható a tömörségében is változatos Orchard EP:

fotó: Bodnár Dávid 

az ék Facebook-oldala.

Címkék: premier ep ék ep-premier
https://recorder.blog.hu/2018/11/12/paros_labbal_ajtot_nyit_egy_erzes_ep-premier_ek_orchard
Páros lábbal ajtót nyit egy érzés – EP-premier! ék: Orchard
süti beállítások módosítása