A The Who a hatvanas-hetvenes években a lázadás megtestesítője volt, de az idő senkit sem kímél, és a zenekar még élő tagjai, a hetven fölötti Roger Daltrey és Pete Townshend már jó ideje legacy actként turnézzák körbe a világot. A Rolling Stone nagyinterjút készített az énekessel, amelyben egyebek között szóba került Kanye West, ugyanis a rapper legutóbbi, Ye című albuma egy napon jelent meg Daltrey szólólemezével, az As Long As I Have You-val, és Daltrey ekkor fejtette ki röviden a hiphoppal kapcsolatos, nem éppen hízelgő véleményét.
Az énekest eredetileg csak Kanye West új lemezéről kérdezték, ő azonban továbbfűzte a témát a műfaj egészére. „Őszintén szólva, nem sok értelmét látom. Bizonyos ritmusok tetszenek a rapben. De nem sok újdonság történt a műfajon belül az első olyan lemez óta, amelyen megjelentek ezek a ritmusok.” Az újságíró kérdésére megerősítette, hogy szerinte egyáltalán nem fejlődött semmit a hiphop a kezdetek óta, vagyis a The Sugarhill Gang Rapper’s Delightja pont ugyanolyan, mint a Fight The Power a Public Enemytől, a The Blueprint lemez Jay-Z-től, vagy Kendrick Lamar munkássága. Azt azért megjegyzi, hogy Eminem „az egész hiphop színtér egyik legkreatívabb szereplője”, és őt nagyon szereti.
MAGYAR HIPHOP TÖRTÉNETI GYORSTALPALÓNK, NEM CSAK ROCKSZTÁROKNAK.
Daltrey megállapításait persze elintézhetnénk annyival, hogy egy hetven fölötti rocksztár miért is lenne képben egy tőle független zenei műfaj változásaival, de az interjúrészlet főleg annak fényében furcsa, hogy Daltrey alig két évvel ezelőtt épp a rapben vélte felfedezni azt az erőt, ami kiveszett a rockból. Egy 2016-os The Times-cikkben a saját műfaját temetve így nyilatkozott: „Az az én nagy szomorúságom, hogy a rock zsákutcába jutott. Egyedül a rapperek mondanak olyasmit, ami számít, a pop nagy része jelentéktelen és felejthető.” Kanye West ugyanakkor már korábban is bökte a zenekar csőrét, a 2015-ös Glastonbury Fesztiválon egy nappal az után léptek fel, hogy a rapper a bolygó legnagyobb élő rocksztárjának nyilvánította magát a színpadon, és a koncert zárószáma, a Won’t Get Fooled Again kapcsán Townshend az alábbi kérdést tette fel a közönségnek: „Na, kik a legnagyobb élő rocksztárok?” És hogy még egy utolsót csavarjunk a dolgon, a Rolling Stone-interjúban Daltrey épp e slágerükről mondja, hogy „rohadtul elege van belőle”, és a többi The Who-dallal ellentétben soha nem tud úgy viszonyulni hozzá a koncerteken, mintha életében először énekelné el.
A THE WHO KIMAGASLÓ 1967-ES LEMEZÉRŐL ITT ÍRTUNK.
Így akkor lehetőség szerint senki ne mutassa meg Daltreynak, hogy a 3rd Bass 1991-ben hangmintázta az Eminence Front című számukat:
Sem pedig azt, hogy hogyan rappelt idén Lil Yachty a Revenge című számában a Baba O’Riley nyitótémájára: