Ariana Grande új klipjében maga a pop földi istennője, Madonna szól le a mennyekből, hogy ne merjük bántani a nővéreit, mert különben szörnyű bosszút áll rajtunk.
God Is A Woman – hirdeti Ariana Grande az augusztusban esedékes Sweetener című album harmadik kislemezdalával. A fülledt hangulatú, melankolikus gitártémával induló, trapes alappal folytatódó szám szövege nagyrészt azt ígéri címzettjének, hogy az együtt töltött éjszaka után semmi kétsége nem marad afelől, hogy Isten egy nő. A Dave Meyers rendezte klipben az énekesnő absztrakt, festékből kirajzolódó női nemi szervben fekszik meztelenül, ami nem olyan kreatív ugyan, mint Janelle Monáe vaginanadrágja, de az látszik, hogy 2018 a szimbolikus szeméremajkak éve lesz a mainstream klipekben. Közben az óriásira nőtt Grande dühös férfiak szidalmait hallgatja egykedvűen, a bolygónkon trónol, és hula-hopnak használja a galaxist, ezek a képek próbálják valamelyest kitágítani a szexközpontú dalszöveg kereteit.
AZ ÉV LEGNÉZETTEBB KORHATÁROS VIDEOKLIPJEI
Aztán megszólal Madonna, és mennyei szózatában a Ponyvaregényből idézi a Samuel L. Jackson monológjaként elhíresült ótestamentumi passzust (egy kör bezárul, hisz Quentin Tarantino meg a Like A Virgint elemeztette szereplőivel a Kutyaszorítóban híres nyitójelenetében), csak lecseréli a „fivérek” szót „nővérekre”:
Én pedig lesújtok majd Te reád hatalmas bosszúval és rettentő haraggal és amazokra is akik nővéreim ármányos elpusztítására törnek! És majd megtudjátok, hogy az én nevem az Úr amikor szörnyű bosszúm lesújt rátok!
Istent különben többször ábrázolták már nőként a popkultúrában, Kevin Smith Dogmájában például Alanis Morissette testesítette meg a Mindenhatót. A klip azzal zárul, hogy Grande pörölykalapácsával összetöri az üvegplafont, és nőalakokkal népesíti be a sixtusi kápolna mennyezetfreskóját, Ádám teremtését. Az üzenet egyértelmű tehát, az viszont, hogy egy ponton miért visítoznak hörcsögök a klipben, nos, fogalmazzunk úgy, hogy kifürkészhetetlen.