Már a hetvenes években is szexszel próbálták meg eladni a hangszereket és zenei berendezéseket, 2018-ban viszont ez már azért több, mint ciki.
A TC Electronic nevű dán cég több mint 40 éve fejleszt és gyárt effektpedálokat, stúdió-berendezéseket, digitális processzorokat, és egyéb számítógépes felvételi rendszereket. A vállalat hétfőn tette ki honlapjára vadonatúj effektpedáljának reklámját. Már a márkanév is szexistára sikerült, a „Pussy Melter” tükörfordításban annyit tesz, hogy „Punciolvasztó”. A honlapról időközben leszedett, de tárolt verzióban még elérhető terméket a glam metált játszó, parodisztikus Steel Panther zenekar ajánlásával hirdették, szóval rá lehet fogni, hogy csak viccnek szánták, de így is, úgy is ízléstelen az a szöveg, hogy a zenekar gitárosának „egyetlen feltétele volt: az effekt hangszíne olyan nedves legyen, mint az első sorban lévő hölgyek!”
A reklámra hamar meg is érkeztek a dühödt reakciók. A kanadai indie-artpop Braids „Milyen évet írunk már, b*sszátok meg?” kommentárral posztolt ki Twitterére egy fotót a reklámról, a csapat frontembere, Raphaelle Standell-Preston pedig hozzátette: „Női gitárosként, meg úgy egyáltalán, nőként is baromi nagyot csalódtam!”
What f*cking year is this ???
— Braids (@braidsmusic) July 9, 2018
Pls sign my friends petition to EDIT/REMOVE @tcelectronic disgusting write up for their “pussy melter” guitar effect pedal. As a female guitarist and just a female in general this makes me super disappointed ! https://t.co/LK2YZJt70d pic.twitter.com/EILfX9lQhh
Emily Reo synth-pop zenész és énekesnő válaszában még jobban kikezdte a cég hírnevét: „fúj, mi a fasz, mintha nem lenne elég gáz, hogy olyan pedálokat csinálnak, amik folyton tönkremennek”.
RETRÓ KAZETTAREKLÁMOK ÉS POSZTEREK: VÁLOGATÁS
A hímsoviniszta zenei hirdetések egyidősek a zene- és reklámiparral, bevett szokás pucér nőkkel eladni gitárokat és erősítőket, vagy meztelenkedős borítókkal egy magazint. A Guitar World több mint harminc évig jelentetett meg minden évben bikinis különszámot, mielőtt két éve nyugdíjazták volna. „Ezek a magazinok vegytiszta formában tükrözik a férfiközpontú zeneipart” – mondta a She Shreds nevű, női gitárosoknak és basszereknek szentelt újság alapító-szerkesztője. „Töménytelen mennyiségű szexizmus, maszkulinitás és leplezetlen férfifantáziák… szinte olyan mértékben, hogy teljesen elvonják minden mástól a figyelmet, beleértve a reklámozott terméket.”
És hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, mutatunk is néhány szexista hirdetést a múltból.
E szerint a reklám szerint a nők azzal őrjítik meg a párjukat az ágyban, hogy szex helyett csak a hi-fi rendszerről akarnak beszélgetni:
A négy csatornás Empire hangrendszer reklámjához persze kapásból négy meztelen nő dukál:
"Teremts meghittséget magad körül a Sony új CF-620-ával" - igyekszik megindokolni a marketingszöveg a melleket.
Nem vitték túlzásba az ötletelést ennél a lemezjátszóreklámnál sem.
Hetvenes évek, szóval Hugh Hefner se maradhat ki.
A szöveget a női vásárlóknak címzik, akiknek ezek szerint az a feladatuk, hogy tudassák férfi partnerükkel, mennyire otthon vannak a trendi hangzásvilágban, és ezzel közvetítsék felé legmélyebb érzelmeiket.
Játékszer.
Ezt a sztereó rendszert "még egy nő is" képes lesz használni.
Nagy gombok = nagy mellek.
AZ ELMÚLT EGY ÉV LEGNÉZETTEBB KORHATÁROS CIKKEI: MEZTELENKEDÉS, MASZTURBÁLÁS, SZEXFANTÁZIÁK.