Frankie Cosmos: Vessel (lemezkritika)

2018.05.16. 11:19, corecorder

frankiecosmos.jpg

Bár öt Oscarra is jelölték, végül egyik jelölést sem váltotta díjra Greta Gerwig író-rendező filmje, a Lady Bird. De ha valaki látta, egészen biztosan emlékszik még a film aranyos, néhol bénázós, de ezzel együtt is szerethető világára és szereplőire nos, egészen hasonló hangulatot teremt egy másik Greta is, Greta Kline, művésznevén Frankie Cosmos. Március végén pedig kiadta Vessel című legújabb lemezét.

frankie_cosmos.jpgKiadó: Sub Pop / [PIAS]

Megjelenés: 2018. március 30.

Stílus: indiefolkrock

Kulcsdal: Apathy

Habár az idei körülbelül (csak úgy hasraütésre) a százötvenedik lemeze, és amúgy Kevin Kline és Phoebe Cates hollywoodi színészek lánya, a még mindig csak 24 éves Greta Kline, azaz Frankie Cosmos igazából az a fura csaj a szomszédból, aki verseket ír a pad alatt és akinek a hátára dobott gitárjától nem lehet elférni a buszon. A csilingelős twee/hálószobapop és az urbánus kávéházi folk határterületén mozgó, egyre zenekarszerűbb Frankie Cosmos ugyan nem forgatja fel alapjaiban a műfajt, naplójegyzetszerűen rövid és személyes, napsütéses és melankolikus dalaival továbbra is sikeresen kerüli el a tét nélküli cukiskodás csapdáját. Szerencsére továbbra is túl erős a szerzői-előadói karakter, és túl karakteresek a számok ahhoz, hogy ebből csupán valami reklámzenés, szépelgő függetlenfilmes hangkulissza legyen.

8/10

Szabó Sz. Csaba


KRITIKÁNK FRANKIE COSMOS ELŐZŐ SORLEMEZÉRŐL, A 2016-OS NEXT THINGRŐL.


a friss lemez:

a Being Alive-hoz készült klip:

https://recorder.blog.hu/2018/05/16/frankie_cosmos_vessel_lemezkritika
Frankie Cosmos: Vessel (lemezkritika)
süti beállítások módosítása