Németh Róbert a Heaven Street Seven megszűnése után (és a Pegazusok Nem Léteznek mellett, ahol basszusgitározik és szintizik) - magát is meglepve - néhány hónap leforgása alatt megírt és rögzített egy lemezanyagot (Meteor, Láthatatlan ég, I Love You, Budapest). A Nincsen mozgás az eseményhorizonton című album (interjúnk róla erre) után aztán idén koncertezni kezdett szólóprodukciójával, most pedig itt egy újabb remek, mívesen hangszerelt, az idő múlásán elmélázó dal.
A koncerteket hol zenekarral (például az Európa Kiadó vendégeként), hol duóban adta a dalszerző-énekes, de mi inkább átadjuk neki a szót, hogy mesélje el mi minden történt vele az utóbbi időben: „Hogy mi is történt a lemez megjelenése óta? Igazság szerint esszenciálisan kevesebb minden, mint a lemez megjelenése előtt. Volt néhány klubkoncertem és fesztiválfellépésem, többnyire zenekarral, néhányszor duóban Szalay Péterrel, aki az első két koncerten az együttesemben zenélő Günsberger Ákost váltotta (érdekes, Petivel közel 30 éve ismerjük egymást, az egyik első zenekaromban együtt játszottunk, ő továbbment a Vidámparkba, aztán a colorStarba, én egy ideig sehova, aztán lett a HS7, közben mindig felmerült, hogy egyszer majd jó lenne együtt zenélni, hát tessék; ideje van mindennek). Közben meg született pár dal. Azt természetesen gondoltam, hogy kétszer ugyanabba a folyóba nem valószínű, hogy belelépek majd, magyarul nem vártam, hogy majd megint három hónap alatt megírok egy lemezanyagot. És, hát nem is írtam. Viszont összejött négy dal (az egyik még a lemez végéről pottyant le, egyelőre fiókban marad). Ez, az Eltűnik a Nap, az első megjelenés ezek közül. És az egyetlen, ami nem zenekari formában készül(t). Az alapot akusztikus gitáron írtam, ehhez kértem fel Erős Mártont, a Kiscsillag basszusgitárosát, aki egyben a nagyzenekari hangszerelések avatott mestere, és akivel már dolgoztam a tavalyi albumon is, hogy írjon a dalhoz valami jó nagy ívű és túlcsorduló szimfonikus körítést. Aztán amikor az megszületett, Takács Zoltán Jappán keverte és maszterelte meg a dalt. Két további szerzemény jön még valamikor idén, amelyek majd azért lesznek érdekesek, mert szemben a Nincsen mozgás... nagylemez barkácsesztétikájával, ezeket zenekarként játsszuk majd fel, ilyen értelemben a dinamikájuk is más lesz. Na, de azokról majd akkor, amikor eljön az idejük.”
és akkor íme, a friss, pazar hangszerelésű dal: