Nem tudjuk meg, melyik, mert Anthony Fantano (The Needle Drop) törölte az egészet.
A leghíresebb YouTube-os zenekritikus - vagyis aki nem megírja az újságba, mit gondol egy lemezről, hanem belemondja a kamerába -, vagy talán a leghíresebb zenekritikus ma Anthony Fantano, aki The Needle Drop nevű csatornáját 2007-ben indította el, azóta összesítve 260 milliós nézettséget szedett össze, feliratkozóinak száma 1,1 millió. A Fader leplezte le - mármint a szélesebb közönség számára, mert rajongói tudták -, hogy volt egy másik csatornája, kevesebb, de azért nem elhanyagolható számú feliratkozóval (majdnem 400 ezer), thatistheplan néven, amin "mém-kritika" videókat közölt, illetve rappereket parodizált.
A Fader vádjának lényege, hogy nem egészen egyértelmű célból: viccből, trollkodásból, pénzkereseti céllal vagy meggyőződésből - de ezeknek a videóknak a jó része az alt-right szélsőjobboldali, a neten igen erős mozgalomhoz/közösséghez húzott, vagy legalábbis az ő kedvükre tett, témáikat, mémjeiket használta.
A gond csak az, hogy miután a Fader kommentárt kért tőle a cikkhez a "vitatható" tartalmakról, Fantano törölte az összes videót. Azt állítja, hogy nem ezért, hanem azért, mert a YouTube amúgy is demonetizálta - ez a szó azt jelenti, hogy a hirdetőket manapság egyre inkább zavarja, hogy a hirdetéseik "kifogásolható tartalmak" mellett jelennek meg, és ha egy csatorna ilyennek tűnik, akkor a Google algoritmusa nem fog hirdetéseket tenni a videóihoz. Ebből pedig ugye az is következik, hogy pénzt sem lehet velük keresni, hiszen a YouTube-videókon úgy lehet keresni, hogy a feltöltő a reklámbevétel 55%-át kapja meg. Márpedig, írta Fantano, ha nem hoz pénzt, egyszerűen nem éri meg a belefektetett időt. (Kiegészítés: a youtuberek egy bizonyos szint fölött már nem elsősorban ezekből a reklámbevételekből keresnek igazán jól, hanem a brandekkel kötött együttműködési szerződésekből. Amiket persze szintén veszélyeztet egy vélt vagy valós rasszista, szexista stb. videó.)
Így viszont nem lehet eldönteni, hogy kinek van igaza: a Fader újságírójának, aki legalábbis cinikus pénzkeresési célból elkövetett alt-right-kacérkodással vádolja Fantanót - vagy a híveinek, akik szerint egyértelműen vicc volt az egész csatorna, és aki ezt nem érti, az hülye és/vagy irigy az ő sikereire. Fantano egyelőre csak azt ígéri, hogy videóban válaszol majd.
A Fader által felhozott példák önmagukban bármelyik álláspontot alátámaszthatják. Például hosszan ismerteti a cikk a rapperekről (a szerző megjegyzi: kizárólag feketékről) készült paródiákat, amikben vicces az, hogy egy rapper öngyilkosságot tervez, vagy bántalmazza a barátnőjét. Hogy ezek csak erős (jó vagy rossz) viccek, vagy túlmennek egy bizonyos határon, és van rasszista felhangjuk, nem lehet így egyértelműen eldönteni. Mint ahogy azt sem, hogy a számos "niggerező" mémet halmozó, röviden ismertetett videó valójában, eredeti kontextusában egy-az-egyben vagy ironikusan használta ezeket (a Fader szerint a kommentelők legalább egy része jólesően, irónia nélkül niggerezett alatta).
A cikkből kiderül, hogy Fantano podcastjába több prominens alt-right netes személyiséget is meghívott, és például amikor egyikük hosszan részletezte, hogy miket csinálna Lena Dunhammel, úgy, hogy akik aztán majd rátalálnak a testére, elhányják magukat - akkor Fantano csak vele nevetgél, nem jelzi, hogy az ilyesmivel bármi gond lenne. Viszonylag rendszeresen kikel a SJW-k ellen - a "social justice warrior" negatív felhangú megjelölése szintén az alt-righthoz köthető.
Másfelől a Needle Dropon nemcsak hosszan kifejtette, hogy miért nem használja az "n-betűs szót", hanem például Kendrick Lamar To Pimp A Butterfly című lemeze egyike volt a háromnak (a Swans és a Death Grips egy-egy albuma mellett), ami maximális pontszámot kapott, és más hiphop-lemezek is igen jó kritikákat kapnak. Vegán, liberális nézeteket vall, sokkal inkább balra húz - sorolják kommentelő rajongói, akik szerint ez egyértelműen bizonyítja, hogy ami a thatistheplanen megjelent, az csakis vicc lehetett.