Május 19-től 22-ig négy elődöntőben nyolc előadó versenyez azért, hogy bekerülhessen a VOLT Produkció és a Petőfi Rádió által szervezett Nagy-szín-pad tehetségmutató döntőjébe. A Recorder – a program médiapartnereként – ebben a cikkben már lehozta a legfontosabb tudnivalókat, köztük az indulók rövid bióit, de arra gondoltunk, hogy érdemes lenne valami érdekesebbet, személyesebbet, aktuálisabbat, pontosabbat is mutatni róluk, ezért megkértük őket, hogy – válaszolva nyolc kérdésünkre – mutassák be magukat felkészülés közben ők maguk. Döntsék el, mennyire akarják közel hozni magukat a nézőkhöz, milyen részletekre akarnak fókuszálni, hol milyenre állítják magukon az élességet és a színeket stb. – szóval hogy készítsenek magukról egy-egy szöveges szelfit. Itt a hatodik gyorsfénykép, a Dope Calypso lőtte. A zenekar május 21-én, vasárnap este 8-tól az Akváriumban mutatja meg, mire képes.
1. Melyik volt a legnagyobb színpad, amin valaha zenéltetek? És melyik volt a legkisebb? És melyik volt a jobb?
A legnagyobbat soha nem mértük meg, a legkisebb színpad pedig a nulla felé korrelált erősen. Mivel a színpadtalanságról nekem a már sajnos bezárt Schlosser söröző ugrik be Óbudán, ahol anno sokat játszottam, az sokkal jobbnak tűnik, mivel egy kocsma + koncert matematikailag mindenképpen nagyobb, mint egy koncert + 0.
2. Mióta és mennyit próbáltatok kifejezetten a Nagyszínpadra? Különbözik egy ilyen próba a többitől? Miben?
Nem próbálunk kifejezetten rá, mivel elég sok koncertünk van most tavasszal, semmi egetverő különbséget nem tudnék mondani, maximum annyit, hogy egy órát nehéz a két perces garázspunk-powerpop dalainkból összeszedni. Ha a dalszámot nézzük, és mi lennénk, mondjuk a Cure, akkor kb 3-3,5 óránál járnánk, és mindenki lilát okádna már az aréna wc-jében tőlünk, így épphogy megvan a 60 perc.
3. Hol próbáltok? Leírnátok, hogy milyen a próbatermetek, és hogy mit szerettek vagy nem szerettek benne?
A próbatermünk Zuglóban van, és mint minden próbaterem, szürke padlószőnyeggel van borítva, amit hívhatnának padlószőnyeg helyett próbahelyi faliszőnyegnek, mert padlón még soha nem láttam, csak próbatermi falon, ellentétben a tojástartóval, amiben már láttam tojást is. Szeretem, hogy van benne felülről nyíló Lehel kempinghűtő a söröknek. Nem szeretem, hogy nem egyedül vagyunk ott, és nem akkor mehetünk, amikor akarunk és ráérünk. Utálom az összes kirakott plakátot, csupa számomra elviselhetetlen alak, így kénytelen vagyok mindig Natalie Imbruglia szemeibe mélyedve játszani, az legalább egy jó nő azon a fotón, hatalmas és igézően csillogó szemekkel.
4. Kampányoltok? Ha nem titok, eláruljátok, hogy mivel próbáljátok magatok mellé állítani, illetve aktivizálni a közönséget? És mivel próbáljátok meggyőzni a zsűri tagjait?
Kampányunk titkos, és mivel tiltott tudatalatti befolyásolásra és tömeges hipnózisra épül kizárólag, minden olvasót meg kellene ölnünk, ha kiderülne, szóval ez nem egy win-win szituáció.
5. Mi lesz a koncertprogramotok? Készültök új dalokkal vagy inkább biztosra próbáltok menni, és az ismertebbek közül válogattok?
Kénytelenek voltunk írni pár új dalt, hogy meglegyen a 60 perc játékidőnk, nem akartunk olyanokhoz nyúlni, amit nem játszunk szívesen koncerten. Ennek örömére már le is foglaltuk a 4. lemez felvételére a stúdióidőt, mert kicsit túlszaladt a dalíró kezünk.
6. Miért jó nyerni? Miért jó a legnagyobb fesztiválszínpadokon játszani? Vagy miért jó nem nyerni? Anélkül is megéri?
Gondolom, a médiajelenlét miatt jó nyerni, meg azért, mert mindenki csak a nyertesekre emlékszik mondjuk egy olimpiából kiindulva, meg Eddie-re, a sasra, aki kirívóan béna volt, szóval most meg is fordult a fejemben, miért erőlködünk, mikor lehetnénk kirívóan bénák is – de az idei kiírás miatt már elindulni is megéri, ezért köszönet a szervezőknek.
7. Zenélni: hány százalék öröm, hány százalék szenvedés? Miért annyi, amennyi?
A szenvedés nekem csak a húrcsere, mert akkor mindig megszúrom az ujjam, mondjuk, havonta kicserélem a húrokat 20 perc alatt, egy hónapban van kb. 10080 perc, szóval 20/10080*100= 0,1984126984126984% pontosan a szenvedés százalékos aránya.
8. Nyerni: hány százaléka múlik rajtad, hány százalék pedig a szerencsén? Miért?
Nagyon nagy szerencse kell, hogy a #lócijátszik vagy a többi értelmezhető szó helyett valaki véletlenül #dope-ot írjon, így kizárólag a szerencsén múlik.
A Dope Calypso május 21-én 20 órakor lép a Nagyszínpadra az Akváriumban > Facebook-esemény ITT.