Meghallgattuk az új Glass Animals-lemezt – Paul Epworth londoni stúdiójában!

2016.07.22. 13:19, rerecorder

glass-animals.jpg

Augusztus 26-én érkezik az itthon is hatalmas népszerűségnek örvendő Glass Animals második nagylemeze, a Life Itself című klipdallal felvezetett How To Be A Human Being, amelynek premier előtti lemezhallgatására a Recordernek is sikerült bejutnia. Ráadásul nem akármilyen album launch volt ez, hiszen a lemez producerének és kiadójának, Paul Epworth-nek a saját stúdiójában hallhattuk a kiváló anyagot.

A Glass Animals a 2014-es bemutatkozása, a Zaba a nagyhatású Paul Epworth producer akkoriban létrehozott lemezcégének, a Wolf Tone-nak az első kiadványa volt. A kvartett sokáig turnéztatta a lemezt (mi is interjúztunk a frontemberrel), majd a folytatást már nem csak kiadóként jegyezte a producer, hanem teljesen fel is ügyelte saját stúdiójában. Mindezt volt szerencsénk a világon az elsők között hallani a hangzásfelelős jelenlétében! Epworth-tel kapcsolatban az a nyilvánvaló közhely, hogy nélküle a 2000-es évek indie-színtere sokkal kevésbé lett volna érdekes, hiszen olyan zenekaroknak szabott új irányt megszólalásban, mint a Bloc Party, a Maximo Park, a Futureheads, a Rakes, a Friendly Fires vagy a Florence And The Machine. Ezeket a munkákat sorra jelölték komoly díjakra (mint például a Mercury Prize), de a legnagyobb sikereket mégis Adele-lel közös munkáival érte el a producer (ami után persze a nagyliga is megtalálta: Paul McCartney, John Legend, U2, Coldplay, Lana Del Rey stb.). A 21 című lemezzel több Grammy-díjat is bezsebelt (mint például az év producere és albuma), majd Skyfall című James Bond-betétdallal magát az Oscar-díjat is hazavihette.

paul-ep-3.jpg


Magára az lemezbemutatóra alig több mint egy tucat ember gyűlt össze, szóval már csak emiatt is „exkluzívnak” érezhettem magam. Egyből Epworth fogadott, aki tetőtől-talpig fehérben volt, mintha csak egy régebbi Justin Timberlake-klip forgatásán járt volna, azonban már első benyomásra is szimpatikus embernek bizonyult, akiről később ki is derült, hogy nem szállt a fejébe a siker. Epworth stúdiója The Church Studios néven működik, és mint sejthető, egy régi templomban rendezték be. Mondani sem kell, hogy nagyon jól felszerelt munkaállomásról beszélünk, ugyan képeket szigorúan tilos volt készíteni (az alábbi kép a stúdió oldaláról szerepel itt: http://thechurchstudios.com/studio-1-gallery/), de el lehet képzelni, hogy ritka 80-as évekbeli szintetizátoroktól kezdve, kismillió fajta gitárig minden megtalálható, nem véletlen, hogy az utóbbi időben olyan zenekarok használták lemezfelvételre, mint a U2 vagy The Stone Roses.

timthumb_1.jpg


De, hogy a Glass Animals új lemezéről is beszéljek végre, alig fél óra után (ez alatt szabadon ismerkedhettek egymással a megjelentek, Epworth pedig hol köztünk téblábolt és smalltalkolt, hogy a hangrendszert próbálgatta) leültettek mindenkit, hogy teljes egészében is végighallgassuk a visszatérő albumot, amely Epworth-öt idézve: „új kapukat fog megnyitni a Glass Animals előtt”. És valóban, számomra az első lemez egészében kissé unalmas volt, a számok külön-külön működtek, tetszenek, de amikor végighallgattam az albumot, néha az volt az érzésem, hogy „ezt a számot már esküszöm hallottam tíz perccel ezelőtt”. Ahogy az új LP-t felvezető Life Itself alapján már a nagyközönség is sejtheti, a zenekar ezúttal kevésbé álomszerű, ambientes hangzással jelentkezik majd augusztusban. A How To Be A Human Being többi száma is van – legalább ennyire – megkapó és egyedi, merem állítani, hogy ez lesz az év egyik legjobb lemeze. Az előzménnyel szemben most egy nagyon változatos és még izgalmasabb anyag fog hamarosan megjelenni. Az egyszeri hallgatás persze nem is volt elég, hogy felfedezzek minden érdekes részletet ezen a még mindig jellegzetesen Glass Animals-os hangzású és ezúttal még több R&B-s elemmel feltöltött korongon.

Összegzésképpen csak azt tudom mondani, hogy érdemes lesz beszerezni a kiadványt, hiszen eddigi karrierjük csúcsa, magán Paul Epwoth-ön is jól látszódott, hogy mennyire büszke a zenekarra és a velük eltöltött munkaórák eredményére. Akik korábban ott voltak a kvartett teltházas, akváriumos szuper koncertjén, nemsokára elmondhatják magukról, hogy ők már akkor ismerték és szerették a Glass Animals-t, mielőtt az Anglia egyik legfontosabb zenekara lett. És persze ismételhetnek is, mert a formáció november 9-én ismét fellép Budapesten (Facebook-eeményoldal).


Csonka Mátyás


a felvezető Life Itself klipje:

https://recorder.blog.hu/2016/07/22/meghallgattuk_az_uj_glass_animals-lemezt_paul_epworth_londoni_studiojaban
Meghallgattuk az új Glass Animals-lemezt – Paul Epworth londoni stúdiójában!
süti beállítások módosítása