(X) A Fogasház és a Fogaskert zenei világát nagyban meghatározzák a visszatérő bulik és az azokat napról napra pörgető dj-k. A zenészeket kértük meg egy kis elemzésre saját zenei sorozataik és a tévés sorozatok kapcsán.
1. Sorozatfüggő vagy?
2. A visszatérő zenei sorozatodnak a Fogasházban mi a motorja, mondanivalója?
3. Volt vagy van olyan tévésorozat, amelynek a zenéje hatással van a szettjeidre?
Horváth Gáspár (JumoDaddy – Irie Maffia) – UVCT, TakeOver
1. A Trónok harca volt az egyetlen, amit eddig végig követtem. Másból talán egy-egy évadot megnézek, de nem tudok junkie értelemben rákattanni. A krimisebb vonalat kedvelem, a Boardwalk Empire, vagy a True Detective nagyon tetszett, de a Breaking Bad nem kötött le.
2. Az UVCT a legfrissebb elektronikus és popzenék otthona, ahol a zenén keresztül próbálunk egységbe kerülni a közönségünkkel és a várossal. Ezt fejezi ki az UNIVERCITY szó és ennek rövidítése az UVCT.
3. A Trónok harca főcímének remixét egy időben játszottam. Hamarosan jön a következő évad, könnyen lehet, hogy leporolom.
Vereczkey Ákos (Ákos V) – Decentralizált Pálmafák
1. Van Netflixem, ezzel azt hiszem, válaszoltam is. Erősen érdeklődöm, de függőnek nem mondanám magam. Mostanában a BoJack Horseman és a 12 Monkeys kötött le nagyon, és várom az Archer új évadát.
2. A Decentralizált Pálmafák az egyik legkedvesebb dolog, ami csütörtökönként a belvárosban történik. Tengerparti érzés, homok, naplemente, koktélozgatás, barátok, kellemes szellő és egy rakás szeretet. Ez köt össze minket, a zenéinket és a közönségünket.
3. Nem maguk a sorozatok, inkább a témák. Főleg, amikor saját zenékkel foglalkozom, az időutazás ragad meg. Sokat gondolok vissza az ilyen jellegű sorozatokra, filmélményekre.
Kovács Jeromos (Wondawulf) – UVCT, TakeOver
1. A zenei elfoglaltságok miatt nem sok tévét, filmet, sorozatot nézek. Ha tehetem, azért megnézek egy Kisvárost.
2. A TakeOver esetében a legfontosabb mondanivaló, hogy minden csütörtökön lehet minőségi, izgalmas, előremutató, menő zenére bulizni. Egyetemisták itthonról és külföldről, fiatalok, csajok és pasik… Elképesztően jó közönségünk van!
3. A szettjeimre elsősorban az internet és a legújabb zenei trendek vannak hatással, de mindig örömmel tölt el, amikor egy sorozatban friss, aktuális zenei irányzatok jelennek meg.
Végh Mátyás (Metha) - HERZ
1. Az adott sorozattól függ, de volt már rá példa... Jelenleg nem fut olyan, amire rá vagyok pörögve. Legutóbb a Fargo második évadát nem bírtam abbahagyni.
2. A HERZ szívből jövő zenélés a soulful techno és a minimal funk vonalán. Fontos az új impulzusok és a lelkes, tehetséges dj-k bemutatása.
3. A Maffiózók mind a hat évadának zenei anyaga megvan cd-n! A Massive Attacktől a régi bluesig, rockig és olasz népzenéig minden van rajta, remek összeállítások. A True Detective első évadának zenéje is nagy kedvenc volt. Előfordult már, hogy nyári fesztiválon, nappal feltettem ezek közül, de inkább az atmoszférát szoktam figyelni. A mostani zenében (Psycho) pont a thrillerek hangzását tanulmányozom azt, hogy mitől tud sejtelmes lenni.
Nagy György (Infragandhi) – Deck Attack
1. A dvd-polcom és a vinyóm tele van értékes filmekkel, de soha nem fogok a végére érni, így nagyon ritkán adok esélyt sorozatoknak. Eddig mindössze kettőt, Bruno Dumont négyrészes mini sorozatát, a P'tit Quinquin-t és a True Detective-t láttam. Nemrég hozzám került a teljes Twin Peaks sorozat, azt előbb-utóbb muszáj lesz bepótolnom.
2. Egy önmagát és a világot nem különösebben komolyan vevő, a szabadelvűséget éltető, a műfajsovinizmussal szembemenő, a humortalansági trendekkel bátran dacoló, merészen életigenlő helyzetjelentés a zene aktuális állapotáról minden szombaton.
3. Direkt gegeket használok a filmzene elitjéből, a filmszerűen gondolkodó zenéket szeretem, amik – ha kell – ki tudnak billenteni a komfortzónából. Nino Rota vagy Ennio Morricone mindig van a lemeztáskámban, de tény, hogy a True Detective főcímzenéje is ott van.