Egy zenekar, egy rajongó, egy koncert és többszáz kilométernyi odavezető út. Első olvasatra egy külföldről átvett reality franchise-nak tűnhet, pedig éppen ellenkezőleg, a Suzuki által támogatott Vidd A Zenészt! egy ízig-vérig hazai social media alapú webvideó sorozat. Ivan & The Parazol, Brains, Hősök, Hiperkarma: néhány banda, akik útnak eredtek már ezzel a programmal.
„Mi vagyunk az utolsó parasztmunkás rock&roll zenekar” - válaszolta meg a hiperkarmás Frenk a hátsó ülésről az arra irányuló kérdést, hogy mitől más a csapatuk. "Vagy munkások, vagy parasztok a szüleink. Mindenki vidéki a csapatban, kicsi és lepukkant helyekről jöttünk, szegény embereket láttunk magunk körül. Ez nagyban közrejátszik abban, amivé váltunk.”
Ritkán adódik olyan alkalom egy fan életében, amikor közvetlenül hallhat ilyen személyes történeteket és élhet át kalandos helyzeteket fellépésre menet az idoljaival. A Vidd A Zenészt!-epizódok alatti utazások éppen ilyen helyzeteket szülnek, maradandóvá téve a trip napját a rajongók számára. Megtudhattuk MC Columboról, hogy mi lenne, ha nem a Brains-ben énekelne vagy, hogy Ivan miképpen oldotta meg, hogy bakelitről tudjon zenét hallgatni az autóban. Láthattuk azt is, amint Eckü és Mentha a Hősökből a kocsiban kitalált öt random szóból faragtak rapszöveget, vagy ahogy Bérczesi Robi felhívta végül a kiválasztott követőt a színpadra, hogy ketten elénekeljék a Zöldpardont.
De miképpen jutnak el idáig a rajongók? A Vidd A Zenészt!-felhívások az I Love Suzuki Facebook-oldalon jelennek meg, ahol egy videóban feltett kérdésre kell helyesen kommentelniük azoknak, akik el szeretnék vinni az adott zenekart egy soron következő koncertre. Az erre érkező hozzászólások közül kerül ki sorsolás útján az az egy követő, aki bepattanhat a Suzukiba a tagok mellé és indulhat is a trip. Az utazás során többször kalandos helyzetbe kerülhet a csapat, melyet meg kell oldaniuk annak érdekében, hogy az esti fellépés gördülékenyen mehessen. A koncertet követően persze jöhet a jól megérdemelt backstage-es lazítás is.
Az utazás teljes napjáról egy hangulatos road movie is készül minden esetben, hogy a kiválasztott rajongónak örök emlék, az együttes követői számára pedig egy olyan történet kerekedjen, amilyenben még nem láthatták kedvenceiket. A filmek jellegzetessége továbbá egy olyan zenekarhoz köthető ereklye feltűnése is, melyet a publikálást követő napokban szintén kisorsolásra kerül az I Love Suzukin.
A márkázott tartalmak előretörésének időszakát éljük. Egyre több brand próbál innovatív, szofisztikált megjelenéseken keresztül kapcsolatot teremteni az emberekkel és megszólítani új célcsoportokat, kiváltképp az online térben. Már-már közhelyszámba megy, hogy a közösségi média elterjedésével a fogyasztók kezébe került a hatalom, a cégeknek pedig minden eddiginél jobban kell arra törekedniük, hogy szórakoztató és bevonó reklámokat készítsenek.
A Vidd A Zenészt! ennek a hullámnak az egyik első csapása Magyarországon, és biztosak lehetünk abban, hogy nem is az utolsó. Mindegyik oldalról nézve szerethető ugyanis, amint például az ország egyik legjobb rappere a “Mint a Mortalban nyomulok a Kitanával, a Robi Kecsóról velünk egy Vitarával” sorokkal kezd el szövegelni egy műfaji klasszikus alapra.
facebook.com/ilovesuzuki
instagram.com/suzukimagyarorszag
youtube.com/ilovesuzukihu