A 2012-ben alakult, rockos indie-ben utazó Perfect Pill tavaly nyáron adta ki jelentős előrelépést mutató második EP-jét, a Turbulence-t, amivel már kezdett formát ölteni a zenekari irány, ám a most megjelenő, már címével is jelzésértékű Shape Of Things To Come lehet az igazi áttörés.
A Perfect Pill már a tavalyi EP-től azt várta, hogy sikerül berobbannia vele, az elmaradt áttörés pedig kicsit vissza is fogta a társaságot, de csak annyira, hogy az ebből táplálkozó újrakezdés lendületével csak még nagyobb erővel próbálkozzanak. A most megjelenő ötszámos anyag a kvartett határainak átlépéséről szól és ez a története - ahogyan a zenekar elmesélte a Recordernek: „a tavaly megjelent Turbulence című EP-nk csendes sikerét követően kicsit elvesztettük a fonalat. Ugyan rengeteg kiadatlan dal hevert a próbatermünk mélyén – amelyek közül sokat koncerten is játszottunk –, de nem igazán láttuk a folytatás irányát. Olyan új lemezt terveztünk, amellyel kicsit kiléphetünk a komfortzónánkból, de tudtuk, hogy ehhez az addigra kialakult dalírási és lemezfelvételi szokásainkat is meg kell újítanunk. Egy áprilisi koncertünkön megismerkedtünk Nóniusz Gábor producer-hangmérnökkel, akiből nagy lelkesedést váltott ki a zenénk, és már aznap este eldöntöttük: együtt fogjuk készíteni a következő lemezünket. Így hát több hónapos, intenzív előkészületi munkába kezdtünk: úgy dolgoztunk a dalainkon, ahogyan korábban soha. Gábor segítségével új erőre kaptunk, a dalaink sokkal összefogottabbá, letisztultabbá váltak. Lassacskán kialakult a következő EP repertoárja is, amellyel a nyáron stúdióba is mentünk. Az eredetileg tervezett négy dal helyett ötöt rögzítettünk, az eddigiektől teljesen eltérő módszerrel: a ritmusszekciót – Gaál Csaba dobtechnikusi segédletével – egyszerre vettük fel úgy, hogy a zenekar egyébként végig együtt játszott, így szinte együtt lélegeztünk a stúdióban. Ez a módszer igen kedvező hatást gyakorolt a játékunkra, sokkal „élőbb” anyagot tudtunk felvenni, közelebb kerülve ahhoz az ideális állapothoz, ahol a dalok úgy szólalnak meg, ahogyan azt a dalok írásakor elképzeltük. Úgy látjuk, hogy bár a dalokban fellelhető, különböző ízlésekből építkező hatások ugyanúgy megmaradtak, de a Perfect Pill hangzása sokkal egységesebbé vált.”
A PERFECT PILLT TAVALY MAGYARRADAR ROVATUNKBAN MUTATTUK BE.
Az EP borítójának elkészítése is eltér a korábbiaktól: „A lemez borítóját már nem a zenekar készítette, hanem a logónkat is rajzoló, formatervező barátunk, Hukaya Simon. A koncepció a zenekar külsejét is érinti: immáron letisztultságot sugárzó geometriai formák jelennek meg rajtunk, amelyek együtt hozzák létre a számunkra ideális egységet, a Perfect Pillt. Az EP is ehhez igazodik, egyrészt – a borítón is megjelenített – formákra, másrészt a zenekar célkitűzésére utal: szeretnénk, ha ez az EP kijelölné a zenekar új formáját és jövendőjét.
Íme, egy dalról-dalra kommentár a friss EP anyagához:
Butterfly Effect
„Rendszeres koncertlátogató barátaink már ismerhetik ezt a dalt, ugyanis sokáig ez volt a nyitódalunk. Bár ezt a dalt vettük fel ötödikként, mégis talán ez a dal íródott a legrégebben. A szám alapját a basszusgitárosunk, Lizsé hozta a próbára, amelyről rögtön a pillangók repkedése jutott az eszünkbe. A dallamból hamar egy progresszívebb beütésű, a Perfect Pillre egyébként egyáltalán nem jellemző hosszú instrumentális blokkal végződő dal kerekedett. A címe ugyan a káoszelmélet pillangóhatására utal, de mégis inkább egy elképzelt időutazásról szól, amely végérvényesen megváltoztatja a főhős életét. Bármi is történjék vele – még ha nem is éli túl – nem fél a holnaptól.”
Hangover
„A dal egy hajnalig tartó szombat esti bulizás vasárnap reggeléről szól, amelyben a főhős megbánja az este ballépéseit. Brit hangzású dalnak íródott, de a felvételek során jóval vastagabbá vált. A téma és a szöveg – szándékos – kontrasztja alkotja a dalt, míg a szöveg fáradt és szomorkás, a dallam szinte slágeresen feelgood. Az alaptémára csilingelő gitár, a refrénben hallható törtritmus és a basszus lüktetése teszik keserédessé a dalt.”
Brand New Day
„Szintén egy régi dal, amely a koncertjeinken sokáig Kivándorlós címmel futott. A szöveg a kivándorlás problémájára reflektál, egy olyan általános érzésre, amely egyszerre bírná maradásra, és egyszerre küldené messzire – Berlinbe, Londonba, New Yorkba – a főhőst. Miközben egyáltalán nem érzi magát késznek az indulásra: mégis csomagol. Csak utólag döbbentünk rá, hogy miért aktuális még ez dal, éppen csak egy teljesen más nézőpontból.”
Five Stages Of Grief
„Az egyik legőszintébb dalunk. Szintén a basszusgitár adja meg a dal magját, ugyanis az első verzében szinte csak a ritmusszekció és az ének jelenik meg. A dal címe sokaknak ismerős lehet az ún. Kübler-Ross-modell kapcsán, amely szerint a gyásznak öt fokozata van: tagadás, harag, alkudozás, depresszió és az elfogadás. A dal ugyanezeket a lépcsőket járja be a törvényszerűen bekövetkező megnyugvásig.”
Section 215
„Az egyik legfrissebb dalunk, mégis olyan erősnek tartottuk, hogy ráfért a lemezre. A szövegét a többi daltól eltérően a basszusgitárosunk, Lizsé írta, címe pedig az amerikai törvényhozás egyik szégyenteljes produktumára, a Patriot Actre, és annak 215. szakaszára utal. Az amerikai kormány a Patriot Act ezen szakaszára hivatkozva hallgatta le – bírói engedély nélkül – emberek (száz)ezreit, amelyből később óriási botrány dagadt.”
a Perfect Pill október 15-én ingyenes EP-bemutatót tart a Kuplungban, a Minimachines és a River Of Lust társaságában, ahol a tervek szerint az EP fizikai formátumban is kapható lesz majd, Facebook-eseményoldal
és akkor az EP: