A Trafó ajánlata: B-boyok és balerinák avagy a breakdance és a balett szerelemgyerekei

2015.02.15. 19:30, Recorder.hu

trafo_empirical_quotient_michael_slobodian_hr_650.jpg

(X) Breakdance és balett, gyengédség és humor, megszállott hév és hirtelen erőszak az Empirikus hányadosban. Viktor Quijada fejlesztette ki a ’rubberband’ módszert, ezt a laza és hétköznapi technikát. A nemzetközi hírű koreográfus hiphopklubokból indult, munkáiban az urban dance, a cirkusz és a klasszikus tánc is helyet kap. Táncosok és breakesek vésik a levegőt, igazi karakterek – energia és kreativitás söpör végig a nézőtéren. Kikapcsol, szórakoztat, 200%-ra tölt.

A 2011-es emlékezetes Loan Sharking után a kanadai együttes visszatér a Trafóba legújabb darabjával; a hazai közönség ismét megtapasztalhatja, milyen az, amikor breakesek és táncosok metszik a levegőt. Ez ugyanis a ’rubberband’ módszer egyik eleme: a test egy háromdimenziós, sok irányba mozgó véső, ami hasítja a teret és a levegőt, a nézőben pedig kitörölhetetlen nyomot hagy. A break és a balett látszólag ellentétes műfajok, keverésük tehát korántsem a véletlen következménye: „Rájöttem, hogy a break kifordított balett; az inverze, egyfajta Bizarro világbeli mása: minden, ami függőleges és egyenes a balettban, az felborul és megtörik a breakben.“ – mondja Quijada a két műfajról. Az előadásban feltűnnek filmszerű jelenetek, él az improvizáció merészségével és még némi táncatlétika is felbukkan benne – hat karakteres figura tolmácsolásában. A téma a függés és a visszautasítás, az empátia és az elfogadás, a forma pedig profi és menő. Megéri figyelni a megerőltető és elgondolkodtató mozdulatokat: egyszerre feledkezhetünk bele a gyönyörű látványba, és mélázhatunk el a táncosok szupererején, akik képzeletbeli húrok mentén reagálnak egymás látható és láthatatlan érintéseire. A darab zenéjét jegyző Jasper Gahunia sem szokványos módszerekkel operál: hegedűszó, elektronikus zene, operarészletek és karchangok harsannak fel, és nyújtanak stílszerű alapot a sokszínű mozgáshoz. A társulat elnevezése különösen beszédes, hiszen a Rubberband (vagyis befőttes gumi) egyszerre Quijada beceneve, de magába sűríti a csapat jellemzőit is, hiszen a gumiszalag nemcsak nyúlik, de össze is köti a dolgokat. Rugalmas kötés táncosok és műfajok, szubkultúra és mainstream között.

RUBBERBANDance Group (CAN): Empirical Quotient / Empirikus hányados

2015. 02. 26-27. (csütörtök/péntek) 20.00

A Trafó 200% tánc sorozatának keretében

Február 26-án, csütörtökön, az előadás után Victor Quijadával, a RUBBERBANDance Group koreográfusával Balkányi Nóra újságíró beszélget.

Jegyvásárlás és információ: http://trafo.hu/hu-HU/empirical_quotient

Facebook: https://www.facebook.com/events/591777397634575

 

Koreográfus: Victor QUIJADA

Táncosok: Katherine COWIE, James GREGG, Franklin LUY, Zachary TANG, Lavinia VAGO, Lea VED

Fénytervező, technikai vezető: Yan LEE CHAN

Zeneszerző: Jasper GAHUNIA

Hangtechnika: Éric TREMBLAY

Jelmeztervező: Julie CHARLAND

Victor Quijada Los Angeles-i hiphopklubokból indult a nemzetközi előadóművészi hírnév felé. Ritka adottság, ha valaki ilyen széles skáláját ismeri a táncnak, az utcasaroktól a hangversenyteremig. A koreográfus nemcsak maga is elbűvölő táncos, aki kitölti a rendelkezésre álló teret, de a táncon kívül több mint egy tucat rövidfilm forgatása is kötődik a nevéhez.

 Díjak

Princess Grace Choreography Award (USA), Peter Darrell Choreography Award (Anglia), Bonnie Bird North American Award (Anglia), the Choreography Media Honors (USA).

RUBBERBANDance Group

http://bit.ly/facebookrbdg

http://bit.ly/twitterrbdg

http://bit.ly/newsletterrbdg

Videoízelítő:

 

https://recorder.blog.hu/2015/02/15/a_trafo_ajanlata_b-boyok_es_balerinak_avagy_a_breakdance_es_a_klasszikus_balett_szerelemgyerekei
A Trafó ajánlata: B-boyok és balerinák avagy a breakdance és a balett szerelemgyerekei
süti beállítások módosítása