What The FAQ – Oravecz Nóra

2014.06.12. 14:29, rerecorder

bhp_5003.jpg

A tegnap indult Margó Irodalmi Fesztivált egy dalszöveg-elemzéssel köszöntöttük, a ma induló 85. Ünnepi Könyvhetet egy interjúval, aminek alanya nagyon sok könyvet ad el. Oravecz Nóra bestseller kötetek szerzője (első regényének folytatása most jelent meg Az igazi kötelék címmel), jóval százezer feletti Facebook-követővel, akiknek nagy része valódi rajongó. Az ezek mellett social media managert megkérdeztük mit tanácsolt volna magának fiatalon és persze gyakori kérdéseinket sem kerülhette ki.

Mi a legkorábbi emléked?

A konyhában vagyok, és enni kérek. Már akkor is rengeteget ettem. Meg emlékszem a postásra, aki mindig azon nevetett, hogy ő bármikor jöhet, ott van a tál az asztalon.
 

Mi volt a gyerekként elkövetett legnagyobb hülyeséged?

Apukámmal és a bátyámmal gyakran elmentünk az erdőbe sétálni. Egyszer úgy döntöttem, hogy én is lefutok a hegyről, mert a bátyám is megtette. Egy bot volt a kezemben. A bátyám nem esett el, én igen. Túléltem.

Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?

oravecz 4.jpgÍrjak mindenáron, és ne hallgassak azokra, akik azt mondták, hogy senki sem kíváncsi rám.

Mit jelent számodra a testvér fogalma?

Nagyon értékes szövetség, ami minden felett áll.

Mit jelent számodra az újrakezdés?

Az életem része. Nincs év, hogy ne kellene mindent az elejéről kezdenem. Imádom. Kihívás. Izgalom.

Te miben hiszel?

Abban, hogy egy dolgom van, az intuíciómra hallgatni, és azt tenni, amit ő súg. Tök mindegy, hogy ezt a valamit Jézusnak, Buddhának, vagy bármi másként címkézzük, ugyanarról beszélünk.

Mi motivál legjobban az életben?

Azok az emberek, akik az útjukon járnak. Azért, mert rá mertek lépni, megharcoltak érte. Az ilyen sztorik tudnak csak motiválni úgy igazán. Meg a ragyogó tekintetek az író-olvasó találkozóimon.

Mi a legnagyobb erényed?

Az, hogy fel merem vállalni az életemet ennyi ember előtt.

WHAT THE FAQ? ROVATUNK KORÁBBI INTERJÚI ITT, EGY KATTINTÁSNYIRA.

És a legnagyobb bűnöd?

Figyelemzavaros vagyok, nem mindig tudok figyelni arra, amit a másik mond. Néha, miközben egy sztorit hallgatok, meglátok valamit, ami lehet, hogy érdekesebb, és már máshol a fókusz. Bár ezt nem bűnnek mondanám, ez egy velem született valami, amire nincs hatásom.

Mit jelent számodra sikeres, független nőnek lenni?

Semmi olyat sem kell megcsinálnom, amihez nincs kedvem. Egyébként is elképesztően flegmává válok, ha valamit rám akarnak erőszakolni, vagy olyat kell csinálnom, amihez semmi közöm.

Kedvenc káromkodásod?

oravecz 3.jpgBazdmeg. Igen, én is káromkodom, ember vagyok.

Hány kávé egy nap?

Legalább kettő, de inkább latte. A sima kávétól annyira felpörgök, hogy kezelhetetlenné válok. Olyan mókus leszek, mint a Túl a sövényen című rajzfilmben a Hami.

Mit énekelsz a zuhany alatt?

Inkább csöndben maradok, mert Boston, a kutyám elkezd nyüszíteni vagy tüsszögni, ha énekelek.

Melyik koncert volt rád a legnagyobb hatással?

Alex Clare-nek voltam egy koncertjén két évvel ezelőtt Bécsben. Az elképesztő volt.

Rádió vagy tv?

Egyik sem.

Tévéműsor, amit nem hagynál ki?

Hét éve nincs TV-m. Időpocsékolás.

KÖNYV ÉS POP FÓKUSZTÉMÁNK CIKKEI MAGYAR ZENÉS KÖNYVEKRŐL, KÖTELEZŐ OLVASNIVALÓKRÓL.

Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?

Jorge Bucay: Életmesék. Tanulságos történetekről szól, ami mindig egy adott problémára nyújt megoldást. Elképesztően ésszerű és használható. 

Melyik szerinted a legjobb önsegítő könyv?

Eckhart Tolle: A most hatalma, vagy Brian Tracy: Maximális teljesítmény.

Kivel szeretnél közös fotót magadról?

Nem értem, hogy az emberek miért akarnak híres emberekkel közös fotót. Engem mindig jobban izgatott az, hogy a behind the scene dolgokat lássam. Megismerjem például Oprah-t, megmutassa, hogy milyen egy napja, meg ilyenek. Nem szeretem a snassz dolgokat. Nézd csak meg, Jude Law milyen bénán néz ki a Budapesten készült „rajongóval fotózkodom” képeken.

Félig tele, vagy félig üres a pohár?

oravecz 2.jpgMikor, hogy kelek fel.

A boldogság...

…rajtad múlik.

A szeretet…

…ott van mindenhol, és mégis hiány van belőle. Pedig csak ki kellene nyitni a szemünket.

A szerelem…

…valami, amiről még nem tudok nyilatkozni.

A szépség…

…kisugárzás. Semmi más.

A tehetség…

…nincs tehetség. Az van, hogy kitartasz, csinálod és ha a 10000 órás elv alapján élsz – azaz ha valamit legalább addig csinálsz, a szakma mesterévé válsz –, akkor úgyis tehetségessé válsz. Ez csak egy címke.

A legféltettebb kincsem...

…az intuícióm. Mindent elvehetnek tőlem, ha ő nincs, semmi értelme az életemnek.

Utoljára akkor sírtam, amikor...

…megkaptam a repjegyemet a Bridge Budapesttől San Franciscóba. Nem hittem el.

Mi történik velünk, amikor meghalunk?

Nem halunk meg, a lelkünk tovább él.


Oravecz Nóra június 13-án, pénteken dedikálja friss kötetét a 85. Ünnepi Könyvhét keretében, a Vörösmarty téren, 16 órától.

https://recorder.blog.hu/2014/06/12/what_the_faq_oravecz_nora
What The FAQ – Oravecz Nóra
süti beállítások módosítása