Habár ez a mostani hirtelen tavaszias klíma még csalóka, azért már nem árt felkészülni arra az időszakra, amikor lengébb öltözetre válthatunk. Akár mint a K I T I N 2014-es tavaszi/nyári kollekciójának darabjai, melyek sallangmentes, praktikus, ugyanakkor finoman artisztikus, formákban, színekben és mintákban egyaránt merészen egyedi városi viseletek - elsősorban a bátrabban öltözködő fiúknak/férfiaknak. A nagyon fiatal, mindössze néhány hónapja létező márkát - amelynek vezérelve a szándékos esetlegesség - annak alapítója és tervezője, a tavaly a MOME textilszakán végzett Varga Flóra mutatja be.
Magunkról: Az élet tünékeny jelenségeire, a világ változásaira, gazdagságára való vizuális reflektálás.
Mióta: 2013 ősz
Kik: Varga Flóra egy személyben.
Kiknek: Nyitott, bátor vizuálisan érzékeny embereknek.
Mottó: Ne vedd magad túl komolyan.
Inspirációk: Szeretek kutatni és összefüggésekre bukkanni. Szóval az inspirációnak nem szabok gátat, viszont a sok kis benyomást rendező gondolatiságot komolyan veszem, és aztán durván szelektálok. Ez egy hosszú folyamat, amíg a téged ért hatásokból leszűrődik valami tiszta, és erős dolog. Mostanában a különböző rendszerek, labirintusok, útvesztők foglalkoztatnak, valamint a Duchamp 1200 szeneszsákos installációja által felvetett gondolat. Szeretem, ha egy hangulat, téma, gondolat az egész kollekción a lehető legkövetkezetesebb és leggazdagabb módon jelenik meg.
Anyagok: Szeretek saját magam által megfestett, maratott, mintázott alapanyagokkal dolgozni, illetve a különböző, karakteresen eltérő anyagminőségekkel kísérletezni egy-egy ruhadarabnál.
Színvilág: A színvilág mindig az adott koncepciótól, inspirációtól függ - jó, ha a színek az adott koncepciót alátámasztva tudnak élni.
Egyedi jegyek: Egy rendezőelv mentén a kézzel rajzolt, festett minták (akár közvetlenül az anyagra is) esetlegességeinek, karakterének kihasználása, valamint a kísérletezésen, modellezésen alapuló funkcionalista szabászati megoldások alkalmazása - a formák, és a felületek arányaival való kísérletezés.
Stílus / koncepció: A gondolatiságon, koncepción belül a véletleneket és esetlegességeket élni hagyó szemlélet.
Következő kollekció: A 2014-es téli kollekció inspirálója Harry Houdini kora és munkássága.
Vízió: Növekedni, kollaborálni, fejlődni, kísérletezni.
Kedvenc / a márkához passzoló zene:
Legnagyobb eredmény: A bemutató a 2013-as Marie Claire Fashion Days-en.
Árak: 12 000-től 50 000 forintig.
Üzlet/showroom: Az új kollekció a TheGardenStudióban érhető el.
Fotók: Tóth Kristóf