Itt a Google streamingszolgáltatása

2013.05.16. 13:39, BizRecorder

googleallaccess.jpg

Google Play Music All Access néven elindult az internetes óriáscég zenei streamingmegoldása, amely egyértelműen a Spotify és társai babérjaira pályázik. Összefoglaljuk, mit tud a szolgáltatás és azt is, mit kellene tudnia.

Több alkalommal írtunk már a nagy médiacégek által szorgalmazott  tartalmi és szolgáltatási ökoszisztémák egyre jelentősebb térnyeréséről; az Amazon, az Apple, a Microsoft mind-mind ezen a - zenét kiemelt fontosságú, elválaszthatatlan részeként kezelő - rendszeren dolgoznak. 2011-ben ugyanez a három cég még a felhőalapú szolgáltatásokban látta a zeneipar és a zenefogyasztás jövőjét, mára azonban kijelenthetjük, ez biztosan nem az, amire a fogyasztók igazán vevők. Amire viszont a zenekedvelők milliói nagyon is vevők, az a kisebb, start-up vállalkozások, mint a Spotify, a Deezer, a Pandora vagy éppen az Rdio által  "kitalált” és piacra vitt streamingjellegű, a zenefogyasztást mindig, mindenhol lehetővé tevő szolgáltatástípus.

Éppen ezért 2013 egyik legfontosabb trendje minden bizonnyal a nagy médiacégek streamingpiaci belépése lesz. A sort nem az Apple és nem is az Amazon nyitotta, hanem a felhőalapú szolgáltatásával magát nagyon megégető Google.

JUSTIN TIMBERLAKE NEMRÉG EGY MÁSIK AMBICIÓZUS ZENESZOLGÁLTATÓ EVANGELISTÁJA LETT.

A tegnap, a cég fejlesztői konferenciáján ünnepélyesen elindított Google Play Music All Access sok minden próbál egyszerre lenni, ami általában nehéz. A fő irány természetesen a zenestreaming, így minden nagyobb kiadó tartalmai megtalálhatók a szolgáltatásban, a felhasználók több mint 10 millió dalból szemezgethetnek. A hatalmas zenei adatbázisban való eligazodást letisztult, szépen kialakított felhasználói felület segíti, amelynek segítségével az új és a legnépszerűbb tartalmak könnyen, gyorsan elérhetőek (lásd az alábbi bemutató videóban).

A Spotify esetében már megismert, streaming- és a rádiós alkalmazást vegyítő megoldás segítségével egy adott előadóval, vagy egy adott dallal azonnal saját rádiócsatornát hozhatunk létre, amely aztán igényeink szerint testre szabható, csak úgy, mint a Pandora esetében. Kiemelendő, hogy a platformban a streaming és a felhő nagyon könnyen átjárható, azaz akár saját, felhőben tárolt zenei tartalmainkból is hozhatunk létre online rádióadót!

Ami az árazást illeti, a Google talán itt okozta a legnagyobb meglepetést azzal, hogy nem okozott meglepetést. A szolgáltatás a már standardnak tekinthető 9,99 dolláros havidíjért lesz elérhető, egyelőre természetesen csak az Egyesült Államokban, 30 napos ingyenes kipróbálási lehetőséggel, illetve a jövő hónap végéig feliratkozók számára akciós 7,99 dolláros áron.

Az All Acces tehát egy nagyon erős induló termék, mégis hiányérzetünk van vele kapcsolatban. A Google ugyanis gyakorlatilag semmi mást nem tett, mint lemásolta a Deezer vagy éppen a Spotify streaming funkcionalitását úgy, hogy közben az üzleti modellje  eltér azokétól. Nagyon hiányzik a szolgáltatásból a Youtube-bal és az egyre erősödő Google+-szal való erősebb integráció vagy az Androiddal való mélyebb együttműködés, de talán ami a legfontosabb: egy sokkal életképesebb üzleti modell.

https://recorder.blog.hu/2013/05/16/itt_a_google_streaming_szolgaltatasa
Itt a Google streamingszolgáltatása
süti beállítások módosítása