Az online zeneáruházaknak évente 300 millió dollár közvetlen bevételt termel a Shazam - a figyelemreméltó infómorzsát David Jones, a világ jelenleg legnépszerűbb mobilos zenefelismerő alkalmazását kínáló cég vezető alelnöke hintette el egy prezentációban. A Digital Music News pedig ebből kiszámolta, hogy akkor hozzávetőlegesen minden tizennegyedik fizetős letöltés ennek az appnak köszönhető.
De hogy is néz ki itt a zeneipari matek? Az IFPI összesítése szerint a digitális zenéből származó összbevétel tavaly megközelítette az 5,8 milliárd dollárt. Ennek 71 százalékát (kicsit több mint 4,1 milliárd dollárt) adták a fizetős letöltések, ami azt jelenti, hogy ebből legalább 7,2 százalék az, amit a Shazam hoz az Amazon, iTunes és a többi webes zenebolt konyhájára. Vagy másképpen: nagyjából minden 14. fizetős letöltés annak eredménye, hogy valaki a Shazam-mel beazonosított egy neki tetsző zeneszámot, majd meg is vásárolta azt.
A SHAZAM KÖZEL 30 MILLIÓ DALT TARTALMAZÓ ADATBÁZISA A BEATPORT KÍNÁLATÁT IS ISMERI.
A Shazam-et egyébként világszerte már több mint 300 millióan használják, és ez a szám a cég elmondása szerint hetente 2-3 millióval nő. Az USA-ban minden ötödik iPhone-on rajta van az alkalmazás, Európa egyes országaiban, például Franciaországban, Németországban vagy Nagy-Britanniában ez az arány még nagyobb (eléri a 30-40 százalékot).