Az Apple és a Google után a hírek szerint legújabban az Amazon fontolgatja belépését a Spotify által uralt előfizetéses zenei streamingszolgáltatások piacára.
A bréking-gyanús iparági fejleményt a theverge.com szellőztette meg, több forrásra hivatkozva. A szájt az állítja, az Amazon illetékesei már informális tárgyalásokba kezdtek különböző lemezkiadókkal, a világ legnagyobb webáruházának elképzeléseiben pedig egy, a piacvezetőként elkönyvelt (világszerte 24 millió aktív felhasználót magáénak tudó) Spotify-éhoz hasonlóan működő on demand zeneszolgáltatás szerepel.
A STREAMING LEHET A ZENEIPARI NÖVEKEDÉS FŐ MOTORJA - SKANDINÁVIÁBAN MÁR MOST IS AZ.
Az Amazon egyelőre nem kommentálta a hírt. Mindenesetre, az előfizetéses streamingszolgáltatás logikus lépés lenne a részéről, főleg a jelenlegi, felfokozódó versenyhelyzetben, amikor a Google két platformján is belépne a piacra, az Apple pedig Pandora-szerű streaming rádió indítását tervezi. Ráadásul az Amazonnál a technikai infrastruktúra is szinte teljesen adott, a felhő-alapú tárhelytől a saját Cloud Playeréig, amellyel vásárlóként már most is streamelhetünk zenét a web mp3-részlegéből.
A kérdés persze itt is az, hogy milyen pluszt tudna nyújtani az Amazon a piacot most lefedő szolgáltatásokhoz képest. Az mp3-könyvtárában elképesztő mennyiségű nem nagykiadós és/vagy kevéssé ismert zene fellelhető, amelyekkel a Spotify és a többiek nem rendelkeznek; ezek streaming-licencének kiváltása például komoly fegyvertény lenne a vetélytársakkal szemben.