"Szombaton várunk a legcsörömpölősebb technobuliba, amit valaha a hátán hordott a Föld" - invitál bennünket Facebook-oldalán a Technokunst szervezőcsapat idei első rendezvényére, amelynek fő műsorszáma a brit techno felforgató fenegyereke, Blawan lesz az A38 Hajón. És ha kicsit túloznak is, a csörömpölős abszolút találó jelző a londoni producer zenéjére, amely ennél azért persze jóval komplexebb, miközben - áttörve a technoszíntér falait - a hipszter-közönséget is képes levenni a lábáról. Blawan január 19-i, első budapesti fellépése elé összeállítottunk egy gyorstalpalót az eddigi munkásságából, az R&B-slágert kifordító első nagy dobásától Radiohead-remixén át az ominózus hullarejtegetős számáig.
De előtte jöjjön egy gyors profil, a szervezők szavaival: "Jamie Roberts nem is olyan régen még a világon átsöprő bass music-, UK funky- és garage-hullám ünnepelt alakja volt. Élő dobosként szerzett tapasztalatait a Hessle Audio üdvöskéjeként kamatoztatva (a label egyik gazdája, Pangaea is lelkendezett róla a vele készített interjúnkban) a post-dubstep egyik legkedveltebb producereként utazta be a világot - amit aztán rendesen meg is döbbentett egy hirtelen műfajváltással. Roberts saját bevallása szerint élete első négynegyedes trackjének megírásakor örökre rabjává vált a technónak, amit a színtéren rövid időn belül kiváltott viharos sikerei tanúsítanak legjobban (gondoljunk csak producertársával, Pariah-val létrehozott élő szuperprojektjére, a Karennre). Persze a váratlan pálfordulás nem csak óriási, elkötelezett rajongótábort szerzett a fiatal producernek, hanem rengeteg ellenzőt is. Ennek oka abban keresendő, hogy Blawan új karaktert hozott az addig viszonylag statikus techno-hagyományba: a befelé forduló, dühös, ám elképesztően tehetséges és kreatív hipszter figuráját.
Ez a kettősség teszi Blawan zenéjét nagyszerűvé: a brutális erejű, nyers és kifejezetten sötét négynegyedeket a basszuszenéből áthozott játékos ritmikák, elképesztő mélyek és a technóban szokatlan produceri megoldások emelik egy egészen egyedülálló szintre – zenéje mindezekkel, valamint post-dubstep áthallásaival sokszor felrúg minden technó-hagyományt, és rajtuk keresztülgázolva tér vissza valami ősi, közös eredethez a két műfaj között."
És akkor következzen a mi Blawan besztofunk - indulhat a kattogás!
Blawan: Getting Me Down
Ez a nem hivatalosan megjelentetett szám hozta meg az áttörést Blawan számára, a sikert nem utolsósorban a nyersanyagnak, a cuki R&B énekesnő Brandy 2005-ös I Wanna Be Down című dala vokáljának köszönheti, amelyet a producer alaposan megdolgozott.
Blawan: Lavender
A 2011-es Bohla EP-ről, ebben a számban már a Blawan-hangzás minden jellegzetessége a helyén - igen, csörömpöl is.
Blawan: Peaches (freestone)
A 2011 decemberében megjelent Peaches EP egyik zakatolós tétele.
Radiohead: Bloom (Blawan Remix)
A brit zenekar TKOL RMX 1234567 című 2011-es dupla remixgyűjtemény-albumáról.
Karenn: A Room Full Of Fuck All
A Pariah-val közös Karenn projekt 2012-es EP-jéről a "tülkölős" szám.
Parassela: Bad Treatment
Az olasz Analogue Cops és Blawan kooperációja, ez a trekk a tavaly novemberi EP-jükön szerepel.
Blawan: Why They Hide Their Bodies Under My Garage?
A tavalyi év egyik legnagyobb hisztériával övezett, egyben az egyik legmegosztóbb tánczenei trekkje: pumpálós alap, kísértetiesen morajló dallam és persze ez a bizonyos, mantraszerűen ismételt címadó sor, amely egyébként a Fugees How Many Mics című 1996-os dalából van, persze szinte a felismerhetetlenségig eltorzítva.
Ez a szám biztosan elhangzik Blawantól január 19-én éjjel az A38-on a Technokunst partiján, amelyen játszik még a házigazdák részéről Isu és Dork, a látványért pedig a Látvány: Kiégő Izzók felel. A belépő éjfél előtt 2300 Ft, éjfél után 2800 Ft lesz.