A többek között mobilos zenefelismerő alkalmazásokat fejlesztő Shazam cég a Listening Screen Takeover nevű alkalmazással lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy reklámokat juttassanak el azokhoz a felhasználókhoz, akik az iPhone-jukon vagy iPod Touch-ukon a Shazam programjával hallgatnak meg egy zeneszámot.
A Universal Music az első kiadó az Egyesült Királyságban, amelyik él ezzel a lehetőséggel. Egy 2011. január 15-ig tartó kampány keretén belül 28 előadó (például Lady Gaga vagy a Black Eyed Peas) jelenik meg a felhasználók kijelzőjén változatos bannerek formájában. A Shazam új rendszerének köszönhetően az iPhone és az iPod Touch tulajdonosok (akik ingyen letöltik a Shazam hirdetési szolgáltatását) a szokásos kék kijelző helyett egy annak háromnegyed részét elfoglaló hirdetéssel találkozhatnak.
Az új alkalmazás a Shazam szerint lehetővé teszi a hirdetők számára a felhasználók nagyfokú elköteleződését. Amint az új termék azonosítja az általuk hallgatott számot, a dalhoz kapcsolódó címkék is megjelennek, aminek eredményeként a kijelző egy interaktív bannerré változik. A felhasználó ekkor eldöntheti, hogy szeretne-e még több információt megtudni a hirdetésről, vagy csak egyszerűen elutasítja a felbukkanó reklámot. Ahogy eddig is, a Shazam felhasználói egy érintéssel tölthetnek le számokat vagy albumokat az iTunesról, videókat nézhetnek és oszthatnak meg egymással. A Listening Screen Takeover anélkül juttatja el a felhasználókat a hirdetőkhöz, hogy ezt a folyamatot meghosszabbítaná vagy a „Shazam-élményt” csorbítaná.
A hirdetők olyan átfogó, exkluzív szponzorációkat vásárolhatnak, amelyek láthatóvá teszi őket a Shazam egész iPhone és iPod Touch rendszerén. A különböző kampányok és promóciók pedig természetesen az eltérő hirdetési régiókhoz szabhatók. Az új alkalmazás bevezetését szintén támogató 4th Screen Advertising kereskedelmi részlegének vezetője, Tim Scoffham így nyilatkozott: „A nagy márkák és a médiacégek is rájöttek már, hogy a mobilon történő hirdetések jóval túlnőttek a vak hálózati stratégiákon, amelyek ugyan nagy volument tudnak produkálni, de nem használják ki megfelelően a mobil csatornák igazi lehetőségeit.” Az applikáció megvalósításában ugyancsak fontos szerepet játszó Fetch Media részéről nyilatkozó James Conelly szerint „az, hogy az alkalmazás képes célirányosan, a felhasználó által hallgatott és preferált zenéknek megfelelően válogatni a hirdetések közül, valószínűleg jó eredményeket fog hozni a közelgő karácsonyi időszakban.”
(mi2n.com)
Rákóczi Balázs
A ZENEIPAR rovat a Zenei Hálózatok egyesület támogatásával készül.