A mai fiatalok már nem gondolják, hogy a klasszikus zene "az öregek és a sznobok" zenéje. Ez a Spotify playlistjeinek köszönhető.
Elsősorban olyan hangulatok és tevékenységek köré szervezett playlisteken hallható kortárs vagy épp klasszikus komolyzene, mint például a Peaceful Piano (3 millió követővel) vagy a tanulást segítő Intense Studying (1,4 millió követővel) - írja a Billboard. Bár ezek egy része kifejezetten háttérzenei célt szolgál, a cikk tele van olyan sztorikkal, hogy egy 13 éves gyerek Sosztakovicsra kattan rá; egy négyéves betelefonáló kér számot egy komolyzenei rádiótól; egy szülő elmondja Max Richter posztminimalista zeneszerzőnek, hogy a 14 éves gyereke révén ismerte meg őt.
A Spotify illetve a Pandora klasszikus zenét (is) tartalmazó playlistjei eltörölték a korábbi stigmákat, arról nem is beszélve, hogy számottevő bevételt is hoznak. Annyira, hogy hiába esnek a CD-eladások itt is, összességében nőni tudott a komolyzenei piac bevétele. A Nielsen adatai szerint az elmúlt egy évben 70%-kal emelkedett a komolyzene hallgatottsága a stream szolgáltatóknál.