Albumpremier! Szeder: Táncolj velem élet!

2016.06.02. 16:45, rerecorder

szeder_ny_1.jpg

Szeder, azaz Szeder-Szabó Krisztina gitáros-dalszerző-előadó és zenekara 2014-ben jelentkezett első kiadványával, a hétszámos Hab a tetején című minialbummal, amiről a Reggeli dal jópofa klipet is kapott. Most megérkezett második lemeze is, amiről akusztikus koncertverzióban a Kicsi lányt, stúdióváltozatban pedig a címadó Táncolj velem élet!-et már bemutattuk. Albumpremier!

szeder_album.jpgIgazából tehát ez a második Szeder-kiadvány az első hivatalos nagylemez tíz számmal és egy rejtett bónuszdallal. A debütáláshoz képest részben még személyesebb szövegvilágú, részben viszont sokkal dúsabb, sokszínűbb, poposabb hangszerelésű, Szeder érettebb lett szerzőként és előadóként is. „Bár sok mindenben követi az első lemez hangulatát, stílusát, én úgy érzem vagányabb, bátrabb lett, ami a gazdagabb hangzásnak, és talán az elektromos gitárnak is köszönhető, amit most elég sok dalban használtam ellentétben az eddigi kizárólagos akusztikus gitáros kísérettel. Persze teljesen nem szakadtunk el attól az akusztikus világtól, amit tőlünk megszoktak, csak Fenyvesi Márton társproducerrel vittünk bele még egy nagy adag spirituszt, és így új távlatok nyíltak meg. Én is sokkal merészebben nyúltam nem csak a zenéhez, de a szövegekhez is. A lemez minden sora belőlem fakad, valahogy egyre mélyebbről engedtem feltörni az érzéseket, amelyek aztán dalok formájában öltöttek testek. Nehéz időszakon vagyok túl, így sok a drámával teli, szomorú dal is, de remélem, megnyugvást tudnak nyújtani másoknak is, ahogy nekem is segített kiénekelnem magamból” - meséli a szerző. A férfineveket, tulajdonságokat és személyiségeket soroló groove-os-rockos nyitódaltól a vonóshangmintás-artpopos Elfújom, de visszaszállon át a ténylegesen vonósokkal rögzített meditatív zárásig egy változatos, klassz szerzői album született.

Megkértük Szeder-Szabó Krisztinát, hogy egyesével is kommentálja dalait: 

1. Feri feneke

Születtek ezek a női név felsoroló dalok, külföldi nyelven már nagyon régen is, így jutott eszembe, miért ne lehetne férfi nevekkel is írni egy dalt.


2. Kicsi lány

Ez egy belső dialógus, én és a félelmeim között, amik hatástalanná válnak, amint megnevezem őket. Elindulás.


3. Piros kabát

Visszagondoltam a gimis éveimre már így felnőtt fejjel, és mintegy a régi önmagamat biztató született meg ez a dal. 


4. Kezem a hátadon

Az egyik legdrámaibb dal a lemezen, amikor más ütemben és másfelé változol, mint a környezeted, ezért az szép lassan megváltozik. Fájdalmas folyamat.


szeder_3.jpg


5. Száraz rúzs

A dal magáért beszél. :) Maszkurával már egy ideje terveztünk valami közöset. Már megírtam a harmóniamenetet, a saját verzémet és a refrént, amikor bevillant, hogy ezt kéne, ezután írta hozza Maszkura a saját részeit. Nagyon ráérzett a témára, inspiráló együttműködés lett belőle!


6. Elfújom, de visszaszáll

Belső gyötrelmek, titkok. Amikor megírtam a dalt, még nem tudtam, hogy bárkinek is meg merem majd mutatni, de tudtam, hogy ennek ki kellett jönnie, engednem kellett.


7. Előző élet

Futurisztikusan historikus témájú dal egy mitikus ködben. Egy fénykép ihlette, amelyen egy nő szerepel az előző évszázadból géppisztollyal a kezében, és teljesen úgy néz ki, mint én.


8. Folyamatok

Játékos hangutánzó szólamok, testhangok és nagybőgő összekeverve egy kis filozofálgatással a metamorfózisról.


9. Táncolj velem élet!

szeder_2.jpgA sok mély lelki bugyor után végre valami pörgős, pozitív, hogyan is érdemes kimaxolni az életet, mi vár az alagút végén.


10. Kikapcsolom

Nagyon fáradt, túlterhelt időszakban írtam ezt a dalt. Egyfajta idegnyugtató, meditatív jellegű dal vonósötössel! Régi álmom valósult a vonós hangszereléssel!


11. A dobok hívnak

A fizikai CD-n hidden track (és azok is megkapják, akik digitálisan megvásárolják az albumot). Kicsit kilóg zeneileg, de arról szól, amiről az egész lemez; szenvedés, átváltozás, megkönnyebbülés.

A lemezen Szeder állandó zenekara közreműködik: Bakai Márton - hegedű, Gyányi Marcell - nagybőgő, Szabó Sipos Ágoston – dob, az album társproducer, gitáros közreműködője Fenyvesi Márton volt, a hangmérnök pedig Dorozsmai Gergő(A lemez a Cseh Tamás Program támogatásával valósult meg.)


a lemezbemutató koncert 2016. június 9-én lesz az Akváriumban,
Facebook-eseményoldal


és akkor a Táncolj velem élet! című album: 


fotók: Fejér János
Szeder Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2016/06/02/albumpremier_szeder_tancolj_velem_elet
Albumpremier! Szeder: Táncolj velem élet!
süti beállítások módosítása