Albumpremier! Hippikiller: Mixtape From The Striped Room

2014.04.19. 10:02, rerecorder

Hippikiller feat BoZaN 3_ok.jpg

A Hippikiller, azaz Bihari Balázs (nyitóképen jobbra) 2003-ban induló zenekara - némi, 2010-es évek eleji szünet után - tavaly óta ismét aktív, olyannyira, hogy elkészült a 2006-os debütáló lemez folytatása, itt a második Hippikiller-album, a Mixtape From The Striped Room. A Love Is Pain című MC Fedorával és a This Bridge című BoZaNnal közös dalok által felvezetett lemez mától itt és a digitális lelőhelyeken (iTunes, dalok.hu, Spotify, Deezer) hallható, megvásárolható, de hamarosan érkezik belőle a fizikai kiadás is, mégpedig kazettán!

hippikiller_mixtape_album cover_1500_2014.jpgBihari Balázs a nyolcvanas évek vége óta aktív zenész, újságíró-szerkesztő (akkoriban még fanziníró és a NeoDADAEaSt nevű zenekart vitte), a Hippikiller a kétezres évek elején aktivizálódott, először a Hard N Heavy című EP jelent meg 2004-ban, majd azt követte a 2006-os debütlemez, a Ten Little Freuds, Ten Little Gonzos, rajta a Budapest Rockandroll-lal, ami a korabeli színtérválogatások neve is volt. Ezeken is sokat szerepelt a Hippikiller, de a zenekar tagjai adták a Ludditák Live formációjának hangszereseit is, aztán 2010 körül "standby üzemmódba kapcsolt" az együttes. Balázs 2013-ban tette on funkcióba a projektet, amely stúdióban számos közreműködővel egészült ki (Najmányi László Wordcitizen, Gerdesits Ferenc, Kárpáti Dódi, BoZaN, Mogyorósi János, Szögi Zsuzsanna), de időközben kialakult egy újabb élő felállás is (Bihari Balázs/gitár, ének, MC Fedora/ének, Mezei András/bass, Velkei Rudolf/dob). 

Az art-rock, posztpunk és hard rock elegyével megismert Hippikiller-hangzás most jelentősen bővült elektronikával is "és a nyolcvanas évek kisvilágaival kiszínező albumon talán nem is véletlen fedezhető fel a Spions-ihletettség, hiszen a szövegek jelentős részét Najmányi László Wordcitizen, azaz az egyik egykori Spion írta, sőt a lemez záró dalát, az Undergroundot ő maga énekli.  Mindezt Bihari Balázs produceri munkája terelte egységbe Schram Dávid hangmérnök felügyelete mellett, míg a borító Jeli András, a fotósorozat Nagyillés Szilárd munkája." De meséljen a főszereplő a lemez elkészültéről: "Alapvetően szerkesztő vagyok, biztos mégsem véletlen a soha nem használt könyvtárosi végzettség, rendezgetek, pakolgatok, gyűjtögetek, így van ez a hangsávokkal is és mindezek kezelésével. Egy végtelen tanulási folyamatban vagyok: átültem a pulthoz, köszönhetem ezt Philipp László és Schram Dávid hangmérnököknek, akiktől rengeteget tanultam és tanulok az elmúlt időszakban. Így csúsztak át a felvételek egy kvázi produceri munkába, és egyre több barátom kapcsolódott be az alaptagságon kívül - többek között a Hippikiller 1.0 dobosa, a Quimbyből közismert Gerdesits Ferkau, a szintén Quimby-tag Kárpáti Dódi trombitán a Jedo's First Bridge-ben, a singer-songwriter BoZaN a This Bridge-ben, de fontos szerepet kapott Szögi Zsuzsanna nagybőgője, vagy a Akkezdet Phiai-menedzser Mogyi és szintije is".

A lemezanyag hamarosan kazettán is megjelenik: „Lehet, hogy a külső szemlélő számára kissé anakronisztikus, másnak hipszter és trendi ez a formátum, nekem egész egyszerűen teljesen természetes: ha jól számolom, öt kazettás magnó is van a lakásomban, a Fostexemet pedig rendszeresen használom. Úgyhogy nem volt kérdés, hogy válogatáskazettát készítsek olyan új Hippikiller-felvételekből, amelyek bár meglehetősen eklektikusak, mégis egy jól követhető szálra felhúzhatók. Másfelől a kazetta nekem a folyamatosság, arra a lassan huszonöt évvel ezelőtti fanzin-korszakos időre utal, amikor jómagam is kazettát adtam ki, magamét és másokét terjesztettem, fanzint, filmet, videót csináltam és számos olyan barátot szereztem, akik a mai napig itt vannak körülöttem. Nekik készül ez a kazetta elsősorban. Nyilván aranyszínű lesz.”

a Hippikiller ma, április 19-én, szombaton 11-től lép fel a Wave-ben a Record Store Day alkalmából

és akkor a teljes(en friss) lemez itt hallható: 


és a három korábban már közzétett dal, klippel, This Bridge


az MC Fedorával közös Love Is Pain


és a Van Halen-feldolgozás, a Runnin' With The Devil

https://recorder.blog.hu/2014/04/19/albumpremier_hippikiller_mixtape_from_the_striped_room
Albumpremier! Hippikiller: Mixtape From The Striped Room
süti beállítások módosítása