Napjaink egyik legeredetibb stílusú soulénekesnője és divatikonja, Janelle Monáe feldolgozta David Bowie-tól a Heroes-t, méghozzá a Pepsi brazil focivébére készült reklámkampányához.
"Prince fiatal, női megfelelője" (akinek tavalyi albumát mi is szerettük) az NME-nek elmondta, Bowie része a zenei génjeinek, a Heroes pedig azért fontos dal a számára, mert bátorítóan hat az emberekre, ami neki is, mint művésznek az egyik célja. "A daltól úgy érzem, hogy az emberiséget megbéklyózó összes láncot eltörhetjük, reményt ad és lelkesít, amiből soha nem lehet elég" - fejtette ki az énekesnő. Azt is elárulta, hogy az 1977-es dal átdolgozásával nem akartak túlságosan eltávolodni az eredetitől, viszont belevittek egy kicsit a saját déli zenei világukból. A dubstepes szintiket és erőteljesebb dobalapot felvonultató, new wave-es átiratot Monáe atlantai bázisán, a Wondaland stúdióban vette fel, két fő zenei produceri segítőjével, Nate 'Rocket' Wonderrel és Chuck Lightninggal.
A Heroes-feldolgozás egyébként a Pepsi Max 2014-es brazil focivébére szánt FutbolNow reklámjának a zenéje. A szpotot Rio De Janeiróban forgatták, feltűnik benne egy sor futballsztár (többek közt Robin van Persie, David Luiz, Sergio Ramos és Lionel Messi), és Monáe is, mint utcazenész. A reklámból készült egy interaktív változat is, amit az alábbi videóból érhetünk el.
Apropó, Brazília: Janelle Monáé a Rio 2 című 3D-animációs zenés vígjáték számára is felvett egy dalt (sőt, egy mellékszereplőnek is kölcsönözte a hangját), íme:
Ez pedig egy másik Monáe-féle feldolgozás, Robert Palmer 1988-as slágerét, a Simply Irresistible-t tette még ellenállhatatlanabbá: