Stílusos volt a Cold Cave magyarországi élő debütálása, ugyanis igazán hideg volt tegnap este, a koncertnek helyet adó Gozsdu Manó Klub pincehelyisége pedig valóban egy barlang hatását kelti. A lenti hideget azonban a színpadról kaptuk.
A szintis-zajos dark popzenét játszó Wesley Eisold projektje ugyan lemezen egyszemélyes, az élő koncerteken azért akad segítője: amíg Amy Lee (nem az az Amy Lee) biztosította a zenei alapok egy részét, addig az első ránézésre is depresszív frontember a mikrofonba kapaszkodva adta ki magából frusztráltságát. A színpadról egyszerre érződött a törékenység (Cobain tekintete szúr ennyire néhány felvételen) és a zajos részekben megnyilvánuló magabiztosság, ekkor már Alec Empire kistestvérét véltem felfedezni benne. Egy ponton rövid szünetet tartott, üdvözölte a közönséget és egyben megragadta az alkalmat, hogy a kiadókat és az ügynököket tegye felelőssé azért, hogy még nem lépett fel eddig Magyarországon.
INTERJÚNK A EISOLDDAL A KONCERT ELŐTT KÉSZÜLT.
A folyamatosan változó vizuális elemek és az ügyesen felállított setlist hatására az egyórás műsoridő még kevesebbnek tűnt ott és akkor, de szerencsére a lelkes, bő százfős közönség vissza tudta tapsolni egy ráadás erejéig, ekkor már párja (az életben is egy párt alkotnak) nélkül tért vissza.
Mindössze pár perccel a befejezés után visszatért a szinte teljesen kiürült koncertterembe és lelkesen vetette bele magát a közös fotózásokba és aláírások osztogatásába. Pár perces beszélgetésünk során megtudtam, hogy 1991-ben (19 évesen) már járt Magyarországon, de akkor nem zenészként, hanem magánügyben érkezett, és azt is elárulta, hogy a júniusi budapesti koncertje (a Nine Inch Nails előtt fog fellépni a Papp László Budapest Sportarénában) merőben más lesz és nem csak a körülmények miatt. Várjuk vissza.
íme a koncerten készült fotók:
beszámoló és fotók: Reszegi László
a Cold Cave élőben, pár nappal korábbi római koncerten:
ez pedig a Nine Inch Nails-nek készített Cold Cave Remix a Running című dalhoz: