Zenekaros pólót nem csak a rajongók hordanak, hanem maguk a zenészek is, általában jelzés értékkel, hogy megmutassák, kiket szeretnek, tisztelnek, kik voltak nagy hatással rájuk. De vajon az mennyire jellemző, hogy a nagy elődök hordják az utánuk jövő és belőlük merítő fiatalabb zenekarok pólóit? Ezzel a kérdéssel játszott el Butcher Billy brazil grafikus a legújabb fantázia-sorozatában.
BUTCHER BILLY KORÁBBAN POSZTPUNK ZENÉSZIKONOKBÓL CSINÁLT KÉPREGÉNY SZUPERHŐST.
Sőt, a szubverzív pop artban utazó művész ezt a felvetést még jobban kifordította és elképzelte, milyen lett volna, ha ma már legendásnak számító előadók vagy zenekarok tagjai még fiatalon, a pályájuk elején feszítettek volna évtizedekkel később feltűnt, általuk inspirált együttesek pólóiban. És ha már elképzelte, csinált is egy egész sorozatot photoshoppolt képekből, amelyek - mint mondja - megfordítják a popkultúra hierarchiáját. A képek közt vannak egyértelmű párosítások (Ian Curtis Interpol-pólóban, Girorgio Moroder Daft Punk-pólóban), vitatható analógiák (Jim Morrison Strokes-pólóban, Lou Reed The xx-pólóban) és ironikus csipkelődések (a Kiss Miley Cyrus-pólóban, Kurt Cobain Foo Fighters-pólóban), de az ötlet és a kivitelezés tízpontos. Butcher Billy kifordított zenekaros pólós képeit az alábbi galériában mutatjuk: