Tovább bővül a hazai zenepiac: itt a Spotify!

2013.12.11. 17:07, BizRecorder

szia_magyarorszag.jpg

Míg előző mai cikkünkben arról írtunk, hogy a Spotify kiterjeszti az ingyenes mobil zenehallgatási szolgáltatását, most egy számunkra még inkább bomba hírt jelenthetünk be a svéd cég házatájáról: csütörtökön, december 12-én 12 órakor hazánkban is elindul a Spotify!

A világ vezető streamingszolgáltatójának számító, közel 30 millió felhasználóval és 10 millió fizető felhasználóval rendelkező svéd cég az elmúlt években alapvetően óvatos terjeszkedési politikát folytatott, és fokozatosan jelent meg, mostanáig 32 országban. A Spotify-nak az amerikai piacra való belépés alapvetően jól sikerült, az európai piacon viszont a fő rivális, a Deezer jelentős előnyben van/volt, így nem meglepő, hogy Daniel Ek vállalata újabb bővítésre szánta el magát, amelynek keretében Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban valamint Magyarországon is elindítja szolgáltatását.

A Spotify két csomaggal lép be a magyar zenei piacra. A hirdetésekkel megszakított zenehallgatás ingyenesen elérhető lesz, minden platformon. Mindez jelentős változás az eddigiekhez képest, hiszen ingyenesen eleddig csupán asztali gépeken volt élvezhető a több mint 20 millió dalból álló katalógusa. Az újfajta mobil élmény ugyanakkor - ellentétben például a Pandora-val - magunk vagy mások által létrehozott, már létező playlistekre épül, illetve adott előadó dalaiból lesznek létrehozhatók ingyenesen hallgatható playlistek. A másik, prémium csomag 5 euróért (1699 Ft) korlátlan, hirdetések nélküli zenehallgatást tesz lehetővé minden platformon, online és offline, azaz internetkapcsolat nélkül is.

spot.jpg

A Spotify tegnapi bejelentése alapján a nemzetközi csomagok is módosulnak, és a korlátlan mobil zenehallgatás megjelenésével az eddigi asztali gépen való zenehallgatást lehetővé tevő unlimited csomag megszűnik.

A Deezerrel ellentétben a Spotify telekommunikációs partner nélkül lép be a magyar piacra, ami egyrészt a svéd cég általános stratégiájába illeszkedik, másrészről viszont a nagyon speciális itteni piacon egyértelmű hátrányt jelent majd, és azt is maga után vonhatja, hogy a svéd cég érdemi kommunikációs aktivitások nélkül lesz jelen.

A Spotify a világ többi részén is elérhető több mint 20 millió dalból álló, a major kiadók, valamint rengeteg független lemezcég kínálatát tömörítő zenei adatbázisával igyekszik majd a magyar zeneszeretők kedvében járni. A kínálatban bőséggel lesznek magyar zenék is, azonban csak azok, melyek a többi Spotify-országban is elérhető - így nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy a sokak által hiányolt Hungaroton-katalógust a svéd szolgáltató is nélkülözi.

A magyar piacon feltétlenül jó lépés a Spotify megjelenése, több okból is. Egyrészt ma már egyre több adat bizonyítja, hogy a svéd szolgáltató valóban képes csökkentetni az illegális zeneletöltést, ugyanakkor hozzájárul az apadó zeneipari bevételek újbóli növekvő pályára állításához. Másrészt fokozza a versenyhelyzetet ezen a mi kezdetleges, fejlődő állapotban levő digitális zenei piacunkon, ahol az elmúlt évben egyetlen új szereplő, a Google All Acess jelent meg. A Deezer jótékony hatása érzékelhető a magyar digitális zeneipari bevételeken, a volumen azonban még mindig csak töredéke a folyamatosan csökkenő fizikai bevételeknek.

Több szolgáltató többféle üzleti modellt, több marketinget, nagyobb választási lehetőséget jelent a kényes magyar fogyasztók számára, így reméljük, nem a most belépő Spotify lesz az utolsó, amelyik fantáziát lát az itteni piacban. 

A SPOTIFY TEHÁT ITT ÉRHETŐ EL.

Pléh Dániel

Címkék: spotify
https://recorder.blog.hu/2013/12/11/tovabb_elenkul_a_magyar_zenepiac_magyaroszagon_a_spotify
Tovább bővül a hazai zenepiac: itt a Spotify!
süti beállítások módosítása