What The FAQ – Sinya válaszol

2013.04.26. 14:30, rerecorder

sinya1.jpg

Sinya hentes és a Kegyelemkettes énekese, szeret biciklizni. Sinya, azaz Sinka Károly közben ügyvezető a Hajtás Pajtásnál és az egyik legnagyobb hatású budapesti tömegrendezvény, az idén utoljára megrendezett Critical Mass főszervezője.

- Mi a legkorábbi emléked?

- Hú, leginkább csak két-három hétre visszavezethető a memoriám. A legkorábbi talán egy szuperhomályos kép, amint a Balassi Bálint utcai játszótéren hintázok gyerekként.

- Mi volt a gyerekként elkövetett legnagyobb hülyeséged?

- Három-négy éven belül háromszor tört be a fejem, általában miattam. Egyszer kiestem a hintából, a nagypapám rám kiabált, hogy „maradj úgy!”, én meg felemeltem a fejem, hogy „miért?” és bumm. Egyszer az óvodába hozzám vágott egy téglát egy srác, azzal a felkiáltással, hogy „ezt fejeld vissza!”, akkor tört be másodszorra és a harmadik is valami hasonló eset volt.

- Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?

sinya mega.jpg- Mindent csináljon úgy, ahogy eddig.

- Mit jelent számodra az újrakezdés?

- Semmit. Nemszeretem szó. Inkább a folyamatos, lépésről-lépésre haladás.

- A magyar nép nem politikára termett, igaz vagy hamis?

- Totálisan hamis. A magyar nép nagyon politikus, csak nagyon rosszul. Ha meg épp nem politizál, akkor a magyar válogatott szövetségi kapitánya.

- Mi a legnagyobb erényed?

- Szerintem nagyon jószívű vagyok.

- És a legnagyobb bűnöd?

- Túl szókimondó vagyok.

- Kedvenc káromkodásod?

- Picsába!

- Kedvenc zenekarod?

- Metallica.

- Kedvenc lemezed?

kegyelemkettes.jpg- Kill ’Em All (a Metallica 1983-as albuma – a szerk.) és az izraeli Shabak Samech nevű hiphopzenekar első lemeze, azt is rongyosra hallgattam.

- Legmeghatározóbb koncertélményed?

- Nagyon régen a Tilos az Á-ban volt egy Sexepil-koncert, amitől napokig nem tértem magamhoz.

- Ramones vagy Sex Pistols?

- Ramones. Kérdezheted úgy is, hogy Ramones vagy bármi más, akkor is Ramones.

- The Clash vagy Dead Kennedys?

- The Clash.

- Három kedvenc magyar lemezed?

- A Kegyelemkettestől a Zsolozsmák, ez tök egyértelmű. Aztán a Wei Wu Wei egyik lemeze, az Ablak egy tájra és az IMMC első lemeze.

- Vinyl vagy cd?

- Cd, soha nem volt vinylem.

- Tévéműsor, amit nem hagynál ki?

- Elvileg van, de gyakorlatban kihagytam már, viszont ha lehetőség van, akkor a Liverpool meccseit mindig megnézem.

AZ ELŐZŐ WHAT THE FAQ-BAN DOPEMAN VÁLASZOLT.

- Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?

- Faludy György: Pokolbéli víg napjaim és Josikava Eidzsitől a Muszasi-kötetek.

- Kivel szeretnél közös fotót magadról?

kegyelekettes sinya.jpg- Iggy Poppal.

- Melyik volt számodra a legemlékezetesebb Critical Mass-pillanat?

- Most ez az utolsó, a búcsú és két évvel ezelőtt, amikor a Budapesti Fesztiválzenekar a Fischer Ivánékkal húzta mögöttem a tust a bringaemelésre.

- Mi volt a legrázósabb biciklifutáros kalandod?

- Erről nem szeretek beszélni. Nincs jó hatása. Ennek a munkának az a lényege, hogy napi nyolc órában mindig tök más. Nincs kirívó eset, vagy annyi apró van, hogy nem lehet kiválasztani egyet, de még párat sem. Minden nap kirívó.

- Melyik a legfinomabb kolbász a világon?

- Nyilván az, amelyiket én csinálom! Na jó, a második legfinomabb, mert amit az ötven-hatvan-hetven éves parasztemberek készítenek, az finomabb. Az igazi házi verhetetlen.

- Magyarnak lenni annyi, mint...

- …amikor külföldön vagy és meghallod, hogy valaki magyarul beszél, akkor onnan minél távolabb mész.

- A boldogság egy...

- …szép álom.

- A legféltettebb kincsem...

- …a szabadságom.

- Utoljára akkor sírtam, amikor...

sinya.jpg- …ez elég könnyű, múlt szombaton volt (az utolsó Critical Mass-en - a szerk.). Előtte, meg amikor meghalt az apukám.

- A budapesti autósok...

- …egyre jobb fejek. És még mindig túl sokan vannak, de egyre jobb fejek. Minél több autós fia, családtagja biciklizik, annál több autós viselkedik úgy az utakon a biciklisekkel, mintha a fia vagy családtagja lenne.

- Mi történik velünk, amikor meghalunk?

- Elkezdünk elrohadni.

- Te miben hiszel?

- Az őszinte barátságban. Meg abban, hogy a jókedv gyógyít.

- Mondj valamit magadról, amit még soha nem árultál el egyetlen interjúban sem.

- Elég önző ember vagyok, de azért szerethető.

fotók: Bakró-Nagy Ferenc, Ránki Dániel, Fodor Réka


a Kegyelemkettes Zsolozsmák című lemeze itt hallgatható végig:

https://recorder.blog.hu/2013/04/26/what_the_faq_sinya_valaszol
What The FAQ – Sinya válaszol
süti beállítások módosítása