Zombie Girlfriend: Music For Porn – albumpremier!

2011.12.05. 12:45, -recorder-

A magyar lo-fi /hálószobapop színtérről kinőtt együttesek közül egyelőre a Zombie Girlfriend tűnik a legsikeresebbnek élőben. Már Szabó Benedek projektjének áprilisi egy szál gitáros lemezboltkoncertjéről készült Recorder-videónkat is több zenei blog átvette egészen Portlandig, és a május óta igazi zenekari felállásban koncertező Zombie Girlfriend már Brnóban és Belgrádban is bemutatta The Great Plain című idei első albumát. Legutóbb az I Hope You Don't Mind kislemez kapcsán írtunk az együttesről (a frontember pedig szerzőként írt nekünk a Nirvana-féle Nevermind jubileumáról és a VHK-könyvről), de még idén elkészült második album, melyet Szabó Benedek nagyrészt a zenekar gitáros-vokalistájának, Nagy Gergőnek a segítségével játszott fel: a Music For Porn nemzetközi premierjére a kelet-európai színtérrel foglakozó Esterndanze oldalán kerül sor, de előtte már itt a Recorderen is bemutatjuk az ingyenesen letölthető tízszámos új Zombie Girlfriend-anyagot, a tagok kommentárjával.

Az első lemez megjelenése után azt hittem, pontosan tudom, milyen folytatást szeretnék: a Do You Love Me? munkacímű albumnak már a borítója is elkészült, felvettem négy-öt számot, aztán valahol félúton megakadtam” – meséli a Recordernek a frontember. „Közben Pestre költöztem, elkezdtünk koncertezni, egyre kevésbé volt kedvem újra teljesen egyedül stúdiózni. Nyár végére biztos voltam benne, hogy idén már nem lesz új lemez, aztán egy másnapos vasárnap délután hirtelen felindulásból felvettük Gergő egyik ötletét, onnantól kezdve pedig hetente két új számot írtunk, gyakorlatilag egy hónap alatt összeraktuk az anyagot. A mastert Puha Szabolcs csinálta a Stray Dog stúdióban – ő többek közt az EZ Basic, a Pozvakowski és a Carbonfools lemezein is dolgozott; az ő ötlete volt, hogy a kész számokat küldjük át egy szalagos magnón is, ami az egésznek szívet melengetően telt hangzást adott. A Great Plain széteffektezett gitárpopjához képest itt sokkal karcosabb, nyersebb a zenei alap: próbáltunk olyan számokat írni, amik egyből működnek majd élőben is... Témájában a Music For Porn gyakorlatilag egy laza konceptalbum. Én úgy képzelem el, hogy két férfi ül egy belvárosi lakás konyhájában, szép lassan csúsznak bele az éjszakába és a részegségbe, közben meg mennek a szokásos szövegek mindenféle nőkről, próbálják kitalálni, hogy miért vannak egyedül és kinek a hibája ez. Szóval semmi különös, csak megint a szex.

a Music For Porn című új Zombie Girlfriend-album anyaga – a dalonkénti kommentárok előtt – itt hallható...

... és innen tölthető le:
http://www.megaupload.com/?d=O14XZZZR


1. Bad Sound
Benedek: „Ez volt az első szám, ami elkészült. Gergő írta, ő is énekli, nekem hozzá sem kellett nyúlnom. A zongorát az elején Jacopo barátunk játszotta fel (ő egyébként több helyen is billentyűzik a lemezen), én meg nyomogattam a gombot, amitől változik a hangmagasság. Na jó, a középrészben mégis énekeltem egy kicsit – érdekes, mert pont a Nevermind megjelenésének huszadik évfordulója volt, az a téma pedig tagadhatatlanul nirvanás.
Gergő: „Alibi, mert a második lemeznél már lehet mondani, hogy az első jobb volt és ez szarul szól, ezért szerettünk volna egy számot, aminek még a címe is ez: itt összeeresztjük a Ramonest (amit szeretek), a Nirvanát (amit nem) és Long John Silvert (akit igen).

2. Friday Lovesick Nighttime Radio
Benedek: „Volt egy félredobott tavaszi dalkezdemény Song About Sex címmel, abból emeltem át a szövegrészt, amihez gyorsan írtam egy punkos refrént. Még hangnemváltás is van a végén! Gergő egy csavarhúzóval vagy egy imbuszkulccsal játszotta fel a 'szólót', nem emlékszem pontosan. Egyébként egy szar kapcsolatról szól, amikor már az sem érdekel, hogy a legjobb barátoddal csalnak meg – ilyen mondjuk még nem történt velem, de inkább ne is történjen senkivel!

3. Surf's Down!
Benedek: „Az egyetlen szám a lemezen, ami már megjelent korábban: az eredeti változatot a Piresian Beach-csel közös dalként hoztuk ki még év elején. A legkorábbi hangsávot használtam, ahol Zsófi helyett még én énekeltem a középrészt is, ehhez vettünk fel plusz gitárokat és basszust. Nagyjából fél óra alatt megvolt.

4. Call Any Time
Benedek: „Hány szám kezdődik kávéfőzővel és torzított basszussal? Nem is tudom elképzelni, hogy ezt Gergőn kívül bárki más énekelje. Amikor Béla (a zenekar basszusgitárosa, Komár Béla – a szerk.) először meghallotta, 'tökvakarós sivatagi sztóner' zeneként definiálta, és bár nem egy Kyuss, azért a szólóra nagyon büszke vagyok. Ráadásul szerepel benne az örökérvényű 'I'm a minesweeper baby let's make you mine' sor is.
Gergő: „Ez az olyan csajokról szól, akiknek egy ideje szoktam mondani, hogy 'call any time', félig komolyan, félig meg nem, meg az olyan férfiakról, akik csajoknak mondják, hogy 'call any time'.”

5. Filler
Benedek: „Az orgona és a tremolós gitár az elején a hatvanas évek magyar beatzenéje előtt tiszteleg, amikor például a Hungaria műanyag rock'n'roll helyett még eszement freakbeatet játszott. Nagyon szeretem ezt a korszakot, gyerekkoromban rengeteg régi magyar zenét hallottam otthon – és ha jobban megnézzük, azért sokkal többről volt szó az Illés-Metro-Omega szentháromságnál. Épp ma hallgattam egy korai Bergendy-lemezt, valami elképesztően jó. Ez a szám egy félresikerült egyéjszakásról szól, aminek az a vége, hogy ő túl sokat iszik, te meg hazamész. A végére odacsempésztem az eredetileg tervezett második album egyik központi dalának vázlatát.

6. Velvet Underground Intermission
Benedek: „Egyszerűen kellett a közepére egy hosszú instrumentális. Ha kazetta lenne, ezzel kezdődne a második oldal. A végén véletlenül gerjedt be a mikrofon, de annyira tetszett, hogy benne hagytuk, sőt, utána direkt csináltuk.

7. Levitate
Benedek: „Őszintén szólva nem tudtam elképzelni, hogy ebből a témából ki tudunk hozni valamit. A dobot három órán keresztül programoztuk, rettenetesen néztünk ki a végére, de megérte. Engem néhol a Fugazira emlékeztet, Gergőt meg a Birthday Partyra, de ő írta, ő tudja.
Gergő: „Mivel két legfontosabb zenei hatásom a Birthday Party és Avril Lavigne, szerettem volna egy olyan számot csinálni, amiben egyszerre van benne a Kiss Me Black, meg egy avrilosan lirikus szöveg, és lehet benne húszassal gitározni.

8. She Never Smiles
Benedek: „Pár perc alatt íródott, sztandard szörfös téma. Mindig az egyszerű számok működnek a legjobban. A klipet az a Röckl Attila vágta össze korabeli felvételekből, aki a Great Plain felvételeinél is sokat segített.

9. Hittin' On Her
Benedek: „Ezt vettük fel utoljára, ez is lett a legnagyobb nyúlás, de csak utólag jöttünk rá. Nagyon szerettem volna egy Black Rebel Motorcycle Club-szerű, felelgetős középtempót, amit Gergő meg is írt, én pedig az utolsó pillanatban felvettem hozzá egy gitártémát. A visszahallgatáskor derült ki, hogy egy az egyben a Love Burns című BRMC-szám, de akkor már mindegy volt. Az elején az utcai verklis zenéjét egy ismerős csaj rögzítette Szentpéterváron.”

10. Golden
Benedek: „Ez egy lassú, szerelmes keringő. Én vagyok az új Zorán, nem mondtam? A végén pedig ismét felcsendül a lemez elejének zongoratémája. Amikor kiderült, hogy rendes stúdióban mastereljük a lemezt, állítólag többen riadtan kérdezték, hogy 'akkor nem is lesz lo-fi? ugye nem stadionrock?'. Ez persze nagyon vicces, de valahol kicsit szomorú is. Én most már nem igazán tudom, mi az a lo-fi. Ha ez a két alternatíva létezik – hát akkor legyen nekik stadionrock!


a She Never Smiles november végén összevágott klipje:

http://www.facebook.com/zombiegirlfriend

zenekarfotó: Fekete Xénia

lejegyezte: Déri Zsolt

https://recorder.blog.hu/2011/12/05/zombie_girlfriend_music_for_porn_albumpremier
Zombie Girlfriend: Music For Porn – albumpremier!
süti beállítások módosítása