Koncerten hegesztett beatek, élő grúvok és pszichedelikus szintik a DDT első lemezén, amiben a punnany massif basszusgitárosa, a Mörk billentyűse és a Mordái szaxofonosa játszik, Boros Levi vendégdobolása pedig megemel mindent. A Blunt Shelternél érkező Curved Air And Microchipset nemsokára újabb albumok és csodás, jamelős-kütyüzős sessionök is követik majd.
Honnan jött ez a projekt?
Ez egy baráti társaság és már sessionökön, szervezett, vagy nem szervezett módokon sokszor egymásba futottunk. Viszont az együtt zenélés örömén felbuzdulva megbeszéltük, hogy csinálunk egy saját sessiont, ahol csak jamelgetünk, tét nélkül. Végül ez az improvizációkkal teli anyag annyira tetszett már nekünk nyers változatában is, hogy elhatároztuk, ebből készítünk egy publikusra vágott verziót is.
Mi volt a zenei koncepciótok?
Először csak összejöttünk jamelni, kb. 3-4 órányi anyagot vettünk fel különböző programozott dobloopokra. Damján szintin és Rhodeson, Tamás basszusgitáron, dobgépen, én pedig szaxofonon és effekteken játszottam. A felvételek befejeztével volt egy hatalmas sample-könyvtárunk – legalábbis mi így álltunk hozzá. Volt, amit egy az egyben felhasználtunk, hogy megőrizzük a groove „élő-lélegző” érzetét, vagy rövidebb loopokat vagdostunk ki belőle. Vannak olyan mikro “chop”-ok is és warpolások, amik már inkább granulári szinteken utalnak csak vissza az eredeti felvételre. Ezekből aztán összeálltak új szerkezetek, amelyekhez aztán még hozzávettünk és tovább gyúrtunk.
Pár számra behívtátok Boros Levit is dobolni.
A MyBrainium volt az első trekk, amit megcsináltunk, hogy le tudjunk bookolni egy bulit magunknak. A felvételek elkészülte után kb. egy évig nem nagyon nyúltunk az anyaghoz, amikor megelégeltem és felhívtam a Blunt Sheltert, hogy érdekelné-e őket ez az anyag. Az „igen” után meg is érkeztek a határidők, felturbóztuk magunkat és elkészítettük a lemezt. Az említett bookolás pedig, amihez a MyBrainiumot használtuk, egy koncertsorozathoz kellett, ahol különböző dobosokkal léptünk fel a Központban, és élőben improvizáltunk beateket. Ide jött el dobolni Boros Levi barátunk, és aztán született a döntés, hogy mindenképp emelné a lemez minőségét, ha Levi megdobolná.
Van sztorija a szürreális album- és számcímeknek?
Ezek mind ilyen túlasszociált, túlgondolt, kétértelmű metaforahalmazok. Azért is Curved Air and Microchips, mert a hanghullám igazából kanyarintott levegő, vagy a szaxofon alakja is hajlított, kanyarított, amin a levegő megy keresztül, ami aztán különböző gépeken és effekteken átszűrődve kapja meg végső formáját – amikben microchipek vannak. Sok szám címe a munkacímek egy többszörösen kifordított változata. A Mintwave utal a hyperwave aestheticre. Az O’Angel egy tisztelgés D’Angelo munkássága előtt. És hasonló belső poénok, csak hogy két egyszerűbben kifejthetőt említsek, és rossz viccmesélőként megpróbáljam elmagyarázni a csattanót.
A Slow Village-rapper glsch szólóanyagára, a tavalyi év legjobb hazai lemezei között emlegetett ZÚGÓ-ra is felkerült egy zenétek ebben a felállásban, az hogyan jött össze?
Tomi és glsch már flörtöltek egy ideje egymással, és ha jól tudom, az egyik beat- és zenemutogatós session alkalmával Tomi megmutatta Norbinak a készülő DDT anyagot, vagy csak a nyers felvételeket, amire Norbi azonnal ráflashelt és így odaadtuk neki azt a trekket. A Bump to Saurus című dal az albumunkon a Tollak alapbeatjének egy remix változata.
Jövőbeni tervek? Koncertek, kollabok, további lemezek?
Ez mind. Még konkrétumokat nem mondhatok, de lesz új lemez és szuper izgi kollabok is. Márciusban tervezünk egy release party-t, és aztán újra szeretnénk majd indítani az élő koncert/jam/DJ/kütyüzős sorozatunkat is.
Blunt Shelter a Facebookon. Bandcampen.
Fotó: Komróczki Dia.