Egy lemez, ami elvileg absztrakt kísérletezés, valójában viszont tele van drámával, érzelemmel. Ez a kritika először a Recorder magazin 109. számában jelent meg.
Egy igazán erős duókoncertet dokumentál ez a lemez. Pedig látszólag a két zenész nem lép ki abból, amire számíthatunk tőlük korábbi munkáik alapján. Makay Anna (azaz MA’AM) sajátos énekstílusát hozza: a klasszikus hagyomány, a rituális emlékek és az avantgárd megoldások keverékét. Dallamai, (ezúttal részben magyar) szövegei szétszakított darabokból állnak össze fokozatosan (vagy nem).
A számos kollaborációban, például a Kamon Kardamomban is játszó Kaincz Orsolya pedig a kísérleti elektronika széles eszköztárával dolgozik: búgások, reszelős és éles zajok, apró hangocskák, elnyújtott drone-ok. De anélkül, hogy nagyon direkt módon reagálnának egymásra, mégis egyetlen ívbe rendezik a zenéjüket, kölcsönösen megemelve egymást. A két, más-más módon „absztrakt” szólamból érzelmek jönnek ki, dráma (nem véletlenül osztották két „felvonásra” a félórát), magaslati pontok, megpihenések, közeledések és távolodások.
Azoknak is nagyon ajánlom, akik még csak most kezdik az ismerkedést az absztraktabb kísérleti zenékkel.
Előadó: Makay Anna & Kaincz Orsolya
Cím: Boax
Kiadó: Prepost
Megjelenés: 2023. szeptember 21.
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: Act I
8,5/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.