Absztrakcióból érzelmek. Makay Anna & Kaincz Orsolya: Boax (lemezkritika)

2023.11.20. 23:39, RRRecorder

maka.jpg

Egy lemez, ami elvileg absztrakt kísérletezés, valójában viszont tele van drámával, érzelemmel. Ez a kritika először a Recorder magazin 109. számában jelent meg.

Egy igazán erős duókoncertet dokumentál ez a lemez. Pedig látszólag a két zenész nem lép ki abból, amire számíthatunk tőlük korábbi munkáik alapján. Makay Anna (azaz MA’AM) sajátos énekstílusát hozza: a klasszikus hagyomány, a rituális emlékek és az avantgárd megoldások keverékét. Dallamai, (ezúttal részben magyar) szövegei szétszakított darabokból állnak össze fokozatosan (vagy nem).

A számos kollaborációban, például a Kamon Kardamomban is játszó Kaincz Orsolya pedig a kísérleti elektronika széles eszköztárával dolgozik: búgások, reszelős és éles zajok, apró hangocskák, elnyújtott drone-ok. De anélkül, hogy nagyon direkt módon reagálnának egymásra, mégis egyetlen ívbe rendezik a zenéjüket, kölcsönösen megemelve egymást. A két, más-más módon „absztrakt” szólamból érzelmek jönnek ki, dráma (nem véletlenül osztották két „felvonásra” a félórát), magaslati pontok, megpihenések, közeledések és távolodások.

Azoknak is nagyon ajánlom, akik még csak most kezdik az ismerkedést az absztraktabb kísérleti zenékkel.

a2811261951_10.jpgElőadó: Makay Anna & Kaincz Orsolya

Cím: Boax

Kiadó: Prepost

Megjelenés: 2023. szeptember 21.

Műfaj: kísérleti

Kulcsdal: Act I

 

 

8,5/10

Rónai András

Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2023/11/20/makay_anna_kaincz_orsolya_boax_lemezkritika
Absztrakcióból érzelmek. Makay Anna & Kaincz Orsolya: Boax (lemezkritika)
süti beállítások módosítása